دستکش لاتکس spa
دستکش لاتکس spa
تماس بگیرید

دستکش پزشکی

ضروریست که به وقت نگهداری و خدمات رساندن به بیماران به منظور حفظ و رعایت نظافت و بهداشت از خرید دستکش معاینه استفاده شود تا مانع از انتقال آلودگی شود دستکش های معاینه گوناگونی تحت نام و برندهای گوناگون و مطرح در بازار در دسترس عموم می ‌باشد. دستکش لاتکس یکی از دستکش های موجود در بازار است کیفیت عالی مواد بکار رفته در این دستکش معاینه موجب شده است تا از ویژگی ارتجاعی بالایی برخوردار باشد و سریعا بدون هیچ مشکلی پوشیده شود این نمونه از دستکش در دو نوع پودری و بدون پودر ساخته می شود قسمت بالای آستین که باید بر روی مچ قرار بگیرد کاملا مچ دست را می گیرد و هنگامی که کاربر به فعالیت مشغول است به سمت پایین کشیده نمی شود‌ زمانی که سطح خارجی دستکش لاتکس خیس و یا مرطوب شود باز از قدرت بالایی برخوردار است و کاربر می تواند به راحتی ابزار را در دست خود نگه دارد بنابراین می توان گفت از امنیت کاری بالایی برخوردار می باشد.

دستکش پزشکی رنگی

  • سطح داخلی دستکش لاتکس پوشانده شده از پوشش پلیمری و سیلیکونی می باشد و پودر بکار رفته نیز به مقدار بسیار کمی می باشد که همین ویژگی ها موجب شده است تا دست خیلی راحت به داخل دستکش رود و همچنین در پیدایش آلرژی کمترین توانایی را داشته باشد توصیه می شود که کسانی که دارای پوست حساس و فوق حساس هستند از دستکش لاتکس دار استفاده نکنند و از دستکش های معاینه جایگزین لاتکس استفاده نمایند اکثر افراد تصور می کنند استفاده از دستکش معاینه آنها را از شستن دست ها با آب و صابون معاف می کند اما باید بگوییم که این تصور غلط است و حتما لازم است که قبل از به دست کردن دستکش و حتی پس از دستکش، دست ها را با دقت با آب و صابون شست و شو دهیم و توصیه آخر که در اینجا خود را ملزم به گفتن آن می دانیم این است که به هنگام آسیب دیدن دستکش و پارگی از استفاده آن امتناع کرد و بلافاصله آن را دور انداخت .

دستکش پزشکی

دستکش پزشکی نیتریل

  • دستکش های یک بار مصرف، کاربرد های بسیار زیادی دارند و در انواع و اقسام مختلفی تولید می شوند. خوب است است بدانید حتی تفاوت های کوچک دستکش ها با هم، می تواند باعث تفاوت در کاربرد ان ها شود. به همین علت است که انواع مختلف و بسیار گسترده ای از دستکش های یک بار مصرف تا به حال طراحی، تولید و روانه بازار شده اند. به طور کلی دستکش های یک بار مصرف، با هدف رعایت بیشتر بهداشت، تولید می شوند. از کاربرد های آن ها می توان به کاربرد آن ها در صنعت پزشکی و آزمایشگاه ها و مطب ها، و یا حتی هنگام اشپزی و غیره اشاره نمود.

  • یکی از دستکش های یک بار مصرف نسبتا پراستفاده، دستکش نیتریل می باشد. طی این متن، می خواهیم برخی از شرکت ها معروف سازنده این دستکش را نام ببریم، و به معرفی و مقایسه آن ها بپردازیم. اما قبل از آن، بهتر است کمی بیشتر درباره دستکش های نیتریل بدانیم، و نیز کاربرد ها و مواد تشکیل دهنده آن را مورد بررسی قرار دهیم.

دستکش یکبار مصرف نیتریل چیست؟

  • خوب است بدانید، دستکش های متنوعی هستند که برای صنعت پزشکی و یا به هنگام جراحی مورد استفاده قرار می گیرند. بین تمامی ان ها، برخی هستند که به علت برخوردار بودن از ویژگی های به خصوصی، کارآمدی بیشتری دارند و در نهایت محبوب تر هستند. از جمله این دستکش های محبوب و پراستفاده، می توانیم به دستکش های لاتکس، وینیل و نیتریل اشاره کنیم.

  • نکته جالب در اینجا، این است که دستکش های نیتریل، شباهت بسیار زیادی به دستکش های لاتکس دارند. درواقع، اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، دستکش های نیتریل، نوع تغییر یافته دستکش های لاتکس هستند و تفاوت های جزئی با آن ها دارند. خوب است بدانید، دستکش های لاتکس، برای اولین بار در سال 1964 تولید و روانه بازار شدند. چندین سال بعد، یعنی در سال 1990، دستکش های نیتریل نیز تولید شدند و به بازار عرضه گشتند.

 

دستکش پزشکی

  • از تفاوت های دستکش های نیتریل و لاتکس، می توانیم به موضوع حساسیت زا بودن اشاره کنیم. یکی از مشکلاتی که مصرف کنندگان دستکش های لاتکس با آن مواجه می شدند، حساسیت زا بودن آن ها بود. این حساسیت، می توانست علائمی مثل قرمزی، سوزش، خارش و التهاب داشته باشد. هنگام تولید دستکش های نیتریل، محققان بسیار سعی کردند با ایجاد تغییراتی در ساختار این دستکش، از میزان حساسیت زا بودن آن بکاهند، و تا حد قابل توجهی نیز موفق بودند. از دیکر تفاوت های این دو، می توان به میزان انعطاف پذیریشان اشاره نمود. هنگام ساخت دستکش های نیتریل، محققان با ایجاد تغییراتی، موفق شدند این دستکش ها را مقاوم تر و کشسان تر طراحی کنند. استحکام بیشتر این دستکش های نیتریل، یکی از نقاط قوت مهم آن ها محسوب می شود. البته، حال که نقاط قوت این دستکش ها را بیان کردیم، خوب است که به نقاط ضعفش نیز بپردازیم. یکی از معایب این دستکش ها، این است که در مقایسه با دستکش های لاتکس، تا حدی از ظرافت دستان می کاهند، یعنی حرکت دستان را کند و سخت می کنند، و به همین علت نیز برای جراحی های ظریف مناسب نمی باشند.
  • در این بخش، می خواهیم به معرفی و بررسی برخی از تولید کنندگان دستکش های یک بار مصرف لاتکس بپردازیم.
  • کارخانه حریر

    • کارخانه تولید کننده دستکش یک بار مصرف حریر، یکی از موفق ترین و محبوب ترین، و همچنین یکی از بهترین کارخانه ها، در صنعت تولید دستکش یک بار مصرف می باشد. این کارخانه انواع بسیار بسیار متنوعی از دستکش ها را تولید می کند. محصولات این کارخانه از کیفیت خوبی برخوردار هستند، و به علاوه اینکه در بازار های داخل کشور به فروش می رسند، به خارج از کشور نیز صادر می شوند. از انواع دستکش های تولید شده توسط این کارخانه، می توان به لاتکس، نیتریل، وینیل، دستکش های مخصوص جراحی، دستکش های مخصوص زایمان و غیره اشاره کرد.

  • شرکت مکستر
    • این برند نیز، یکی از برند های معروف دستکش های یک بار مصرف به طور بین المللی می باشد. تخصص اصلی این شرکت در ساخت دستکش های لاتکس می باشد. و مشتریان بی شماری در عرصه صنعت پزشکی و جراحی را به خود جلب کرده است. با توجه به محبوبیت زیاد این شرکت بین مشتریان، می توان نتیجه گرفت محصولات این شرکت از کیفیت خوبی برخوردار هستند.
  • شرکت نیتکس
    • با وجود اینکه این شرکت، مانند دو شرکت قبلی، از شهرت زیادی برخوردار نیست، اما محصولاتش با کیفیت خوبی تولید می شوند، و از لحاظ قیمت نیز مقرون به صرفه می باشند.

دستکش پزشکی لاتکس

  • دستکش ها، همواره جزو موارد پر مصرف بوده اغند. اهمیت استفاده از دستکش به علت رعایت بهداشت می باشد. دستکش های یک بار مصرف، در انواع بسیار متنوعی تولید و روانه بازار می شوند. از این دستکش ها، در موارد مختلف، استفاده می شود. از جمله می توان به مطب ها، درمانگاه ها، آزمایشگاه ها، حتی به هنگام آشپزی و غیره نام برد. گفتنی است که از بین تمامی دستکش های تولید شده تا به امروز، چندین نوع آن ها، از بقیه محبوب تر و پر استفاده تر هستند. یکی از انواع دستکش های یک بار مصرف بسیار پر استفاده، دستکش های لاتکس هستند. طی این متن، می خواهیم به معرفی برند های مختلف تولید کننده دستکش های لاتکس بپردازیم و ان ها را با هم مقایسه کنیم. اما قبل از این کار، خوب است که کمی به آشنایی با دستکش لاتکس بپردازیم و اطلاعاتمان را درباره آن افزایش دهیم.

دستکش پزشکی

دستکش لاتکس چیست؟

  • این نوع از دستکش ها، بسیار قدیمی هستند. اولین بار، دستکش لاتکس، در سال 1964 تولید و روانه بازار شد. متاسفانه، این دستکش ها در آن زمان، برای تعدا قابل توجهی از مصرف کنندگان آلرژی زا بودند. اما، خبر خوب این است که با این وجود، به خوبی توانستند کاری که باید را انجام دهند، و سریعا بین مردم محبوب و پر استفاده گردند. دستکش لاتکس، در دو نوع پودری و غیر پودری به بازار عرضه شد.

دستکش لاتکس از چه ماده ای ساخته شده است؟

  • برای اشنایی بیشتر با این نوع دستکش، لازم است بدانیم در ساخت آن از چه موادی استفاده شده است. در واقع، لاتکس، ماده ای شیری رنگ می باشد. این ماده از درختی به نام کائوچو استخراج می شود. البته بدیهی است که استخراج و تولید لاتکس تنها به روش های طبیعی محدود نشد و محققان برای استخراج لاتکس، به شیوه مصنوعی اقدام کردند. آن ها برای انجام این کار، می بایست از پلیمریزاسیون یک مونومر، فرضا استایرن، استفاده می کردند. البته لازم بود که این مونومر، با ماده فعال سطحی، امولسیون شده باشد.

موارد کاربرد و استفاده دستکش لاتکس:

  • همان طور که پیش تر اشاره کردیم، دستکش های لاتکس، موارد استفاده بسیار زیاد و گسترده ای دارند. اما می توان به جرئت گفت، بیشترین میزان استفاده از این دستکش ها، با اختلاف به صنعت پزشکی و به خصوص، دندان پزشکی تعلق دارد. خوب است بدانید، دستکش های لاتکس، از بهترین دستکش های قابل استفاده برای اتاق عمل محسوب می شوند. از دیگر موارد استفاده این دستکش ها، می توان به ازمایشگاه ها و هنگام آشپزی نیز اشاره نمود.

علت محبوبیت بی نظیر دستکش لاتکس بین عموم چیست؟

  • این دستکش، ویژگی های مثبت بسیاری دارد، و به همین علت است که بین مردم بسیار محبوب و پر استفاده است. از جمله ویژگی های مثبت این دستکش، می توانیم به کشسانی فوق العاده ان اشاره کنیم. دستکش های لاتکس بسیار انعطاف پذیر هستند، و همین موضوع استفاده از آن ها را بسیار آسان می نماید.

معایب دستکش های لاتکس:

  • این دستکش ها، می توانند برای برخی افراد حساسیت زا باشند. از نشانه های حساسیت به این دستکش، می توان به قرمزی، التهاب، خارش، سوزش و موارد اینگونه پس از استفاده از آن ها اشاره کرد.

دستکش پزشکی

برند های مختلف تولید کننده دستکش لاتکس:

  • اکنون، ما لیستی از برخی برند های تولید کننده دستکش های لاتکس ارائه می دهیم، و در ادامه، به بررسی برخی از آن ها و مقایسه آن ها می پردازیم.
    • حریر
    • دستکش آرام
    • دستکش اپی پرفکت
    • دستکش رزمریم

حریر

  • این کارخانه، موفق شده انواع مختلف دستکش های یک بار مصرف را تولید کند، و به بازار های داخل کشور و بیرون کشور نیز، صادر نماید. از دستکش های تولید شده توسط این کارخانه، می توان به لاتکس، وینیل، نیتریل اشاره نمود. این کارخانه، موفق شد دستکش های متنوع و جدید تری نیز تولید نماید که از جمله آنان، می توانیم به دستکش های خیس مخصوص جراحان اشاره نماییم. همچنین دستکش های مخصوص زایمان زنان، و دستکش های مخصوص عمل های سخت و سنگین نیز از دیگر انواع دستکش های تولید شده توسط این کارخانه می باشند.

دستکش آرام

  • با وجود اینکه این شرکت، مثل کارخانه حریر معروف نشد، اما به تولید برخی انواع دستکش های یکبار مصرف پرداخت، و آن ها را روانه بازار کرد.

دستکش اپی پرفکت

  • دستکش اپی پرفکت، در واقع از زیر مجموعه های شرکت حریر است، و یک راه ارتباطی مستقیم برای فروش دستکش های لاتکس حریر می باشد.

دستکش رزمریم

  • این کارخانه نیز به تولید انواع و اقسام دستکش ها پرداخته است، و غالب محصولاتش از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

دستکش پزشکی وینیل

  • دستکش های یک بار مصرف، از مفید ترین وسیله ها برای رعایت بهداشت و تامین ایمنی می باشد. این وسیله، کاربرد های بسیار زیاد و گسترده ای دارد. از جمله این کاربرد ها، می توانیم به استفاده از آن در صنعت پزشکی و جرحی ها، و یا حتی آشپزی و خیلی اقدامات دیگر اشاره کنیم. به علت این تنوع کاربرد ها هم هست که انواع بسیار متنوعی از دستکش های یک بار مصرف مدام طراحی و تولید می شوند. هر نوع خاص از دستکش ها، ویژگی های خاصی دارد که باعث می شود برای کار خاصی مناسب باشند.

  • بنابراین، می توانیم نتیجه بگیریم داشتن شناخت درباره دستکش ها و ویژگی های خاص آن ها، برای انتخاب و خرید آن ها بسیار حائز اهمیت است. طی این متن می خواهیم به بررسی دستکش های یک بار مصرف وینیل بپردازیم، با ویژگی های خاص آن ها آشنا شویم، و همچنین درباره برند های مختلف تولید کننده آن ها، اطلاعات کسب کنیم.

دستکش وینیل چیست؟

  • این نوع از دستکش ها، برخلاف دستکش های لاتکس، که کاملا به دست می چسبند و انجام حرکات ظریف را میسر می کنند، کمی گشاد تر هستند و کاملا به سطح پوست نمی چسبند. بنابراین، می توانیم نتیجه بگیریم که این دستکش ها، بیشتر برای کار های ساده تر که نیاز به دقت و ظرافت بسیار ندارند، مناسب تر هستند. خوب است بدانید، دستکش های لاتکس، علیرغم کیفیت و انعطاف پذیری فوق العادشان، یک مشکل دارند. مشکل دستکش های لاتکس این است که می توانند برای برخی از افراد حساسیت زا باشند. حساسیت در اثر استفاده از این دستکش ها، می تواند با علائم سوزش، خارش، قرمزی و التهاب ظاهر شوند. اما خوشبختانه دستکش های وینیل این مشکل را ایجاد نمی کنند، و خاصیت ضد آلرژی دارند.

دستکش پزشکی

کاربرد های دستکش وینیل:

  • همان طور که در بند پیشین نیز شرح دادیم، این دستکش ها به علت کمی گشاد بودن و کاملا به دست نچسبیدن، برای اعمالی که به ظرافت زیاد نیاز دارند، مناسب نیستند. اما برای اعمال ساده ای مثل آشپزی، مونتاژ کاری، نقاشی، محیط های آزمایشگاه، نظافت و غیره، بسیار مناسب هستند. نکته ای دیگری که خوب است بدانید، این است که این نوع از دستکش ها، نسبت به دیگر انواع دستکش ها، مقرون به صرفه تر هستند، بنابراین استفاده از آن ها، مزیت هزینه کمتر را نیز به دنبال دارد. این دستکش ها، جایگزین های بسیار مناسبی برای دستکش های یک بار مصرف نایلونی هستند، چرا که برخلاف آن ها که از مقاومت بسیار کمی برخوردار هستند، این نوع از دستکش مقاوم نسبتا خوبی دارند.

برند های تولید کننده دستکش های وینیل:

  • بدیهی است که شرکت ها و کارخانه های بسیار زیادی هستند که به تولید دستکش های یک بار مصرف، از جمله دستکش های وینیل مشغول هستند. اما در این بخش ما به معرفی و بررسی برخی از معروف ترین این شرکت ها می پردازیم.

کارخانه حریر:

  • بدون شک، می توانیم بگوییم این کارخانه، یکی از بهترین و معروف ترین تولید کننده های دستکش یک بار مصرف در ایران می باشد. این برند، چهار شعبه در ایران دارد. خوب است بدانید محصولات این کارخانه، به علت برخوردار بودن از کیفیت خوب و بالا، محبوبیت زیادی دارند، و مشتریان زیادی را به خود جلب کرده اند. به همین علت است که محصولات این کارخانه، علاوه بر بازار داخلی، در بازار های خارجی نیز به فروش می رسند. نقطه قوت دیگری که درباره این شرکت می تواینم ذکر کنیم، تنوع بسیار زیاد دستکش های تولید شده توسط آنان است. از جمله محصولات آن ها، می توانیم به دستکش های لاتکس، وینیل، نیتریل، دستکش های مخصوص جراحی های سنگین، دستکش های مخصوص زایمان بانوان و ... اشاره کنیم.

 

قیمت دستکش پزشکی

شرکت اپی پرفکت:

  • این شرکت از زیر مجموعه های کارخانه های حریر می باشد، و محصولات آن به همان اندازه از کیفیت و محبوبیت برخوردارند. این شرکت نیز به تولید دستکش های وینیل پرداخته است و این دستکش ها در بازار های داخلی یافت می شوند و از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

شرکت رزمریم:

  • علیرغم این حقیقت که شرکت رزمریم، مثل کارخانه حریر از شهرت و محبوبیت برخوردار نمی باشد، اما محصولاتش از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند، و به تولید انواع دستکش های یک بار مصرف پرداخته است.

شرکت واندرفول:

  • این شرکت، یک شکرت چینی است که محصولات تولیدی اش از کیفیت نسبتا بالایی برخوردار هستند، ضد آلرژی هستند و از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشند.

دستکش یکبار مصرف پزشکی

دستکش پزشکی از مصرف متقاطع بیماران و مراقبین آنها و همچنین در برابر مواد سمی جلوگیری می کند. برای اطمینان، مهم است که دستکش برای سرمایه گذاری مناسب باشد

هنگام خرید دستکش یکبار مصرف، مصرف با نیازهای مختلف دزینه های مخت وفد د. سطح محافظت، راحتی، دوام و موارد دیگر بین بیمارستان انواع دستکش متفاوت است که شامل دستکش های لاتکس و دستکش نیتریل است. بانتخاب های بسیار ییاد، تصمیم می تواند گیج کنده باشد، بنابراین بیایید آنرا کنیم و پس از درک این موضوع، روند انتخاب دستکش بسیار ساده تر خواهد شد.

دستکش یکبار مصرف لاتکس

دستکش‌های لاتکس اغلب توسط ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی ترجیح داده می‌شوند، زیرا آنها بهترین حالت کشسانی، راحتی و تناسب را ارائه می‌دهند. به طور خاص، جراحان از دستکش های لاتکس استفاده می کنند زیرا برای کارهای حساس ایده آل هستند، زیرا دقت بیشتری را با حساسیت لمسی بالا ارائه می دهند.

دستکش‌های لاتکس علی‌رغم مزایایی که دارند، در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت می‌شوند و بسیاری ترجیح می‌دهند به جای دستکش‌های لاتکس، دستکش‌های غیرلاتکسی مانند وینیل و نیتریل را انتخاب کنند.

دستکش های وینیل، ساخته شده از PVC (پلی وینیل کلراید)، به طور کلی ارزان ترین دستکش های غیر لاتکس موجود هستند. با این حال، بسیاری ترجیح می دهند از دستکش های سطح بالاتر مانند دستکش های نیتریل استفاده کنند.

دستکش یکبار مصرف نیتریل

دستکش های نیتریل اغلب ترجیح داده می شوند زیرا این دستکش های بدون لاتکس خواص کششی مشابهی با دستکش های لاتکس دارند و همچنین بسیار بادوام و مقاوم در برابر سوراخ شدن هستند.

تفاوت دیگری که هنگام انتخاب بین دستکش لاتکس و دستکش غیر لاتکس باید در نظر گرفت، محافظت از هر نوع ماده است. به طور کلی، دستکش های لاتکس بهترین محافظت را در برابر باکتری ها و ویروس ها ارائه می دهند، در حالی که دستکش های غیر لاتکس محافظت شیمیایی بهتری را ارائه می دهند. در میان انواع مختلف دستکش های غیر لاتکس، دستکش های نیتریل علاوه بر محافظت شیمیایی که ارائه می دهند، دارای محافظت عالی در برابر ویروس هستند.

دستکش یکبار مصرف وینیل

دستکش های وینیل مانع خوبی در برابر مواد بیولوژیکی می کنند، اما نباید به عنوان مانعی در برابر مواد شیمیایی داخلی استفاده شوند. دور از تماس مستقیم با نور خورشید، نور تابشی، گرما و رطوبت نگهداری شود.
با اجتناب از تماس با دستکش عشق ورزید. در دمای زیر 37 درجه سانتیگراد نگهداری شود. در جای خشک و دارای تهویه مناسب نگهداری شود.