اتوکلاو کلاس b

تمیز کردن ابزارها دندانپزشکی ما ممکن است چیزی باشد که زیاد به آن فکر نکرده اید. با این حال، ایمنی شما همیشه اولویت ما است و ما روند خود را بسیار جدی می‌گیریم. اتوکلاو دندانپزشکی یک روش متداول برای تمیز کردن و استریل کردن تجهیزات دندانپزشکی است. اتوکلاو یک دستگاه  است که به طور خاص برای تمیز کردن سطوح با استفاده از گرمای شدید، بخار و محیطی با فشار بالا طراحی شده است. هر یک از این شرایط برای از بین بردن باکتری ها یا ویروس های مضر کافی است، اما استفاده از هر سه هیچ شکی در  تمیزی ابزار ما باقی نمی گذارد.برای آسودگی خاطر شما،  برخی از اقداماتی را که برای محافظت از سلامت و ایمنی شما هنگام ورود به دفتر ما در نظر گرفته شده را مرور می کنیم.

اتوکلاو دندانپزشکی کلاس b

مراحل خاصی مانند  دستگاه اتوکلاو کلاس b  نه تنها برای مطابقت با پروتکل  بلکه برای ارائه بهترین مراقبت ممکن باید رعایت شود. درباره اتوکلاو دندانپزشکی ما برای  بیشتر بخوانید. تاریخچه اتوکلاو اولین اتوکلاو در سال 1879 به چارلز چمبرلند نسبت داده شد قبل از معرفی اتوکلاو، رایج ترین روش درمانی، عقیم سازی بود. اگرچه "شعله باز" بسیار بهتر از عدم تلاش برای عقیم سازی بود، اما همه باکتری های موجود در ابزار پزشکی به اندازه کافی تمیز و نابود نشدند.

اتوکلاو کلاس b

همچنین برخی از بیماری های عفونی در برابر مواد پاک کننده شیمیایی خشن  مقاوم هستند و حتی می توانند در آب جوش زنده بمانند. افزودن فشار به محیط می‌تواند به افزایش دمای آب بالاتر از نقطه جوش برای از بین بردن ویروس‌های سرسخت کمک کند، و اضافه کردن بخار و فشار  نیز برای استریل کردن تجهیزات مفید است. اتوکلاو بخار بخار موثرترین بخش  اتوکلاو در نظر گرفته می شود. اگرچه علم پشت این موضوع ممکن است پیچیده باشد، اما فرض اصلی این است که بخار دما و انرژی بسیار بالاتری نسبت به آب جوش دارد.علاوه بر این، رطوبت در اتوکلاو نیز  جزء مهمی است. بدون رطوبت یا چیزی  به نام گرمای خشک، زمان لازم برای از بین بردن باکتری ها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. در عین حال، رطوبت بیش از حد به این معنی است که زمان بیشتری برای خشک شدن چرخ دنده قبل از بسته بندی لازم است. اتوکلاوهایی که ما استفاده می کنیم به طور خاص برای استفاده از رطوبت 3 درصد برای بخار کالیبره شده اند. این بدان معناست که فرآیندی که در گرمای خشک دو ساعت طول می کشد، تنها سه دقیقه طول می کشد تکمیل فرآیند

اتوکلاو کلاس b ایرانی

استریلیزاسیون در دندانپزشکی با استفاده از اتوکلاو از بخار استفاده می کند و گرمای تولید شده توسط بخار خود مسئول کشتن میکروارگانیسم ها است.

همه اتوکلاوها در نگاه اول یکسان به نظر می رسند، درست است؟ جواب اشتباه! ما قصد داریم به شما بگوییم که چه تفاوت هایی بین یک اتوکلاو با دیگری وجود دارد و در هنگام خرید اتوکلاو باید به چه نکاتی توجه کنید.

عواملی که قبل از انتخاب اتوکلاو کلاس B باید در نظر گرفته شود
در مطب دندانپزشکی خود به اتوکلاو کلاس B نیاز دارید که به شما امکان می دهد ابزارهایی مانند توربین ها یا کنترازاویه های کیسه ای را استریل کنید، اما هنگام انتخاب یک یا آن مدل برای دندانپزشکی، باید نکات زیر را در نظر بگیرید
ظرفیت اتوکلاو اتوکلاوهای کلاس B با ظرفیت های متفاوتی از 8 لیتر تا 24 لیتر تولید می شوند. هرچه ظرفیت اتوکلاو بیشتر باشد، ابزارهای بیشتری را می توان در هر چرخه استریل کرد، اما همچنین انرژی بیشتری را اتوکلاو در هر چرخه استریلیزاسیون مصرف خواهد کرد. اتوکلاوها متناسب با ظرفیت آن قیمت گذاری می شوند.

اتوکلاو کلاس b ایرانی

بنابراین، ما باید یک اتوکلاو با ظرفیتی متناسب با نیاز خود انتخاب کنیم، زیرا خرید یک اتوکلاو با ظرفیت بیش از حد برای نیازهای شما انتخاب عاقلانه ای نیست. این امر باعث صرفه جویی در هزینه خرید اتوکلاو کلاس b و همچنین استفاده روزانه از آن می شود. علاوه بر این، داشتن دو اتوکلاو کوچکتر از یک اتوکلاو بزرگتر اغلب راحت تر است، زیرا به این ترتیب می توانید دو چرخه استریلیزاسیون همزمان را انجام دهید.

اتوکلاو کلاس b

مدت زمان چرخه استریلیزاسیون: همیشه توصیه می شود به مدت زمانی که هر اتوکلاو طول می کشد تا یک چرخه استریلیزاسیون کامل انجام دهد، بررسی شود. اتوکلاوهای چرخه سریع وجود دارند که می توانند در فرآیند اتوکلاو باعث صرفه جویی در زمان شوند، اگرچه قیمت آنها معمولاً کمی بالاتر است.

گارانتی و خدمات فنی: نکته مهم دیگری که در انتخاب اتوکلاو برای کلینیک دندانپزشکی باید به آن توجه کرد، گارانتی و خدمات فنی است. اکثریت قریب به اتفاق اتوکلاوها دارای گارانتی بین یک تا دو سال هستند و اگر برند اتوکلاو خدمات فنی در کشوری که شما مستقر هستید ندارد، بهتر است به دنبال یک سرویس فنی چند برند معتبر باشید که بتواند در صورت نیاز آن را تعمیر کنید
یکی دیگر از مزایای داشتن دو اتوکلاو در کلینیک دندانپزشکی این است که اگر دیگری نیاز به تعمیر داشته باشد، همیشه یکی را در دسترس خواهیم داشت.

خرید اتوکلاو کلاس b

هنگامی که فرآیند خشک کردن کامل شد، ابزارها به دقت مهر و موم می شوند تا پس از تمیز کردن دستگاه ها آلوده نشوند. بسته بندی فقط باز می شود و وقتی برای امتحان یا روش آماده می شویم ابزارها برداشته می شوند. اگر بسته‌ای را باز کنیم اما از ابزار استفاده نکنیم، هرگز اقدام به بسته‌بندی مجدد نمی‌کنیم. در عوض، آن مورد را دوباره در اتوکلاو قرار می دهیم تا دوباره تمیز شود. در حالی که این فرآیند می تواند به عنوان یک مرحله غیر ضروری تلقی شود، ما هرگز ایمنی یا سلامت بیماران خود را به خطر نمی اندازیم

اتوکلاو رومیزی

اتوکلاو ها یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین دستگاه ها در پزشکی و استریلیزاسیون هستند . اتوکلاو کلاس B تنها مختص دندانپزشکی نمی باشد و در مکان های گوناگونی همچون : متخصصان زنان و زایمان ، جراحی و ارتوپد کاربرد دارد . اتوکلاوکلاس B برای استریل کردن ابزار مختلف پوشش دار و بدون پوشش جامد و مواد نساجی مورد استفاده قرار می گیرد . این محصول دارای ویژگی های برتر و امکانات پیشرفته ی گسترده ای می باشد که موجب برتر آن نسبت به اتوکلاو های دیگر شده است و همچنین موجب شده است توجه افراد بسیاری را به خود جلب می کند ، این ویژگی ها شامل موارد بسیاری است که به چند نمونه از آن ها اشاره خواهیم کرد ؛ دارای 4 سیکل کاری است که عبارتند از : سیکل اول 121 درجه ی سانتی گراد 1/2 بار که مدت زمان استریل کردن آن در 15 دقیقه با وکیوم می باشد ، سیکل دوم 121 درجه سانتی گرادی می باشد 1/2 بار بدون وکیوم در 15 دقیقه استریل می کند ، سیکل سوم 134 درجه ی سانتیگراد 2/1 بار در 3 دقیقه به همراه وکیوم استریل می کند و سیکل آخر 134 درجه 2/1 بار در 3 دقیقه فست استریل سازی را تمام می کند ، تنها تفاوتی که در این سیکل ها قرار دارد مدت زمانی است که برای استریل کردن وسایل نیاز دارند ، دارای پمپ وکیوم می باشد ، این پمپ موجب می گردد که بخار به قسمت های گوناگون وسایلی که در چمبر قرار دارند نفوذ کند و تمام میکرو ارگانیسم ها را از بین ببرد . در نتیجه اتوکلاو کلاس B یک دستگاه با کیفیت است که بهترین گزینه برای انتخاب شما می باشد.

اتوکلاو رومیزی

اتوکلاو ها دارای ابعاد گوناگونی هستند که در نوع آزمایشگاهی به شکل استوانه و درب دار و در صنعتی طولی معادل 50 فوت دارند ، از اتوکلاو ها در استریل کردن ابزار پزشکی و آزمایشگاهی در یک دمای و فشار مناسب و بخار آب مورد استفاده قرار می گیرد ، حرارتی که اتوکلاو دارد بسیار یکنواخت و مناسب است و هیچ نوع آسیبی به ابزار وارد نمی کند ، اتوکلاو دندانپزشکی 30 لیتری رومیزی کلاس B از ویژگی های برتری برخورد دار می باشد که چند مورد از آن ها را شرح می دهیم ؛ دارای 4 سیکل کاری است، دو دست در دستگاه طراحی شده می باشد که یک تست برای نفوذ پذیری بخار و دیگری برای نشتی بخار است ، یک مولد بخار سریع دارد ، بدنه آن تمام استیل است و در برابر زنگ زدگی مقاوم می باشد و بدنه آن از ورقه ی فولادی با رنگ استاتیک ضد خش پوشیده شده می باشد ، دارای یک درب برقی و تمام اتوماتیک می باشد که میتوان آن را به طور دستی باز کنید ، یک برد الکترونیکی هوشمند دارد که خطا ها را روی صفحه نشان می دهد ، شیر اطمینان آن دارای گواهی CE کشور ایتالیا می باشد، دارای پمپ وکیوم ساخت کشور کره می باشدکه قدرتی معادل 8/0 بار دارد ، فیلتر هپا و خشک کن هیتری مجزا در ورودی هوای اطاقک دارد

اتوکلاو کلاس بی

 مجهز به سیستم ارزیابی صحت عملکرد فرایندها
  مجهز به کنترل کننده مکانیکی فشار (شیر اطمینان)
 کنترل کننده الکترونیکی فشار (ترنسمیتر)
 مجهز به صفحه نمایش 4 اینچ لمسی
 مجهز به پرینتر حرارتی جهت چاپ گزارش (صحت عملکرد استریل
  و نمایش وچاپ دما و فشار در کلیه فرایند استریل )
 مجهز به کنترلر
 مجهز به سیستم قفل درب مکانیکی و میکروسوئیچ جهت اطمینان از قفل بودن درب
 مجهز به سیستم خنک کننده حرارتی برای اولین بار
 سیستم برای تولید بخار با توان 1000 وات و کاهش مصرف انرژی
 مجهز به سیستم کالیبراسون دما و فشار
 مجهز به چمبر بکپارچه از جنس استیل 316
 مجهز به سیستم هشدار دهنده کمبود آب .باز بودن درب دستگاه .فاضلاب .دما.فشار
 دارای 4سیکل کاری
 مجهز به سیستم ارزیابی پمپ خلاء و قطعات برقی و الکترونیکی دستگاه
 طراحی زیبا و یکپارچه
 دارای 2 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد.
تمام اتوماتیک , دارای محفظه ی مکعب , استیم ژنراتور ,کابیندار ,کلاس B
یکی از اصلی ترین دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی دستگاه اتوکلاو است که از آن برای استریل کردن تجهیزات آزمایشگاهی و ایجاد محیط مناسب برای کشت باکتری، سترون کردن لوازم آلوده و تهیه وسایل مورد استفاده در نمونه گیری استفاده می گردد. استریل سازی به وسیله این دستگاه در واقع با کمک حرارت بخار آب تحت فشار یا مواد غیر متحرک صورت می گیرد که مواد غیر متحرک دو روش شیمیایی و غیر شیمیایی را شامل می شود. اتوکلاوها استوانه ای شکل تولید و ساخته می شوند که در مراکز عمومی بهداشت، آزمایشگاههای بالینی، تحقیقاتی و میکروبیولوژی که سترون سازی در آن ها از اهمیت ویژه ای دارد قابل استفاده می باشد. در محیط هایی که توجه به بهداشت نیز اهمیت زیادی دارد همچون محیط های پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی باید سترون سازی به نحو مطلوبی صورت بگیرد. دستگاه اتوکلاو داخل یک محفظه بسته قرار دارد و کارکرد آن در دمای بالاتر از 100 درجه سانتی گراد با تبدیل آب به بخار است. دستگاه مذکور فقط ویروس ها را نابود نمی کند بلکه در دمای بالا اجازه حیات به باکتری ها را نیز نمی دهد بنابراین قابلیت استریلازیسیون مواد پلاستیکی حساس را نیز دارد.

اتوکلاو رومیزی کلاس b

برای این که اتوکلاو آزمایشگاهی عمر طولانی تری داشته باشد باید به خوبی تحت مراقبت ویژه، کنترل مداوم و بازرسی قرار بگیرد و لحظه ای از آن غافل نشد. انواع گوناگونی از این دستگاه در بازار تجهیزات پزشکی موجود است همه مدل ها به شکل استوانه ای تولید می‌ گردند و ابعاد آن نیز از ابعاد کوچک که اتوکلاوهای رومیزی هستند شروع شده تا ابعاد 52 فوت صنعتی. از لحاظ درجه بندی حرارت نیز به دو دسته محدوده درجه بالا ( 132 تا 134 درجه سانتی گراد ) و محدوده درجه پایین ( 121 تا یا 123 درجه سانتی گراد ) تقسیم می شوند. نمونه رومیزی آن نیز دارای انواع گوناگونی است که می توان به مدل دیجیتالی، حجم 25 لیتری، تنظیم کننده مدت زمان، تنظیم کننده فشار و دما اشاره کرد. توجه داشته باشید که استفاده از دستگاه استیریلازیسیون برای داروهای سرطان زا، سمی و قابل اشتعال، مواد شیمیایی قابل تبخیر و رادیولوژی ها به هیچ عنوان مجاز نمی باشد. اتوکلاو آزمایشگاهی با برق 220 ولت شهری و فرکانس 57 هرتز کار می کند نوسانات 180 تا 220 ولت باعث ایجاد هیچ اختلالی در کارکرد دستگاه نمی شود.

اتوکلاو رمیزی آزمایشگاهی

اگر قرار است این تغییرات بیش از حد فوق باشد نیاز می باشد تا یک ترانسفورماتور مناسب داخل دستگاه گذاشته شود. برای سیم کشی آن نیز باید از سیم الکتریکی با قطر 2 میلی متر استفاده گردد. حداقل زمان مورد نیاز برای استریلیزه کردن محلول ها و ویال ها 30 الی 45 دقیقه با دمای 121 درجه سانتی گراد است. مواد عفونی خطرناک تر همچون محیط کشت تلقیح و نمونه‌های عفونی نیاز به مدت زمان بیشتری حدود یک ساعت دارند. بعد از اتمام کار ابتدا حتماً باید دستگاه را خاموش و دریچه خروج بخار باز کرده تا فشار داخل دستگاه به حالت عادی برگردد همچنین برای احتیاط بیشتر بایستی صورت خود را از دریچه خروجی دور نگهدارید تا دچار سوختگی نشوید.

قیمت اتوکلاو کلاس b

اتوکلاو کلینیکال  کلاس B دارای امکانات و ویژگی های مهم و ویژه ای است که موجب برتری این محصول نسبت به دیگر محصول های اتوکلاو شده است ، قابلیت پیشرفته ای که این اتوکلاو دارد موجب کارایی آسان دستگاه شده و به کاربران کمک زیادی می کند ، ویژگی های آن عبارتند از '' دارای یک درب برقی و تمام اتوماتیک می باشد که امکان باز کردن را به صورت دستی دارد ، بدنه ی آن تمام استیل است و از جنس فولاد با رنگ الکترو استاتیک ضدخش می باشد ، مجهز به یک سیستم برای نمایش خطاهای دستگاه روی صفحه ال سی دی است ، 4 سیکل کاری در این اتوکلاو طراحی شده می باشد، برق مصرفی آن به صورت تک فاز و به اندازه ی 5 کیلو وات است ، ورودی هوای اطاقک اتوکلاو کلینیکال  کلاس B دارای یک فیلتر هپا و خشک کن هیتری مجزا می باشد ، قابلیت کار با آب مقطر را دارد ، دارای تست نشتی بخار و تست نفوذ پذیری بخار می باشد ، دارای یک مولد سریع بخار است. به طور خلاصه می توان گفت : اتوکلاو کلینیکال  کلاس B تمام اتوماتیک ، کابیندار و همراه با درب برقی می باشد که کارایی آن خیلی ساده است و افراد می توانند از این دستگاه برای استریل کردن ابزار استفاده کنند .
دارای درب تمام اتوماتیک و قابلیت باز شدن درب به طور دستی
دارای مولد بخار سریع ( Fast Steam Generator )
تمام استیل – بدنه ورق فولادی با رنگ الکترو استاتیک ضد خش
دارای برد الکترونیکی هوشمند تمام فارسی ( اعلام خطای دستگاه بر روی ال سی دی)
دارای 4 سیکل کاری :
Prion program 134c                Quick Program 134c
Universal Program 134c         Gentle Program 121c
دارای تست نفوذ پذیری بخار (B&D) و تست نشتی بخار (Vacuum Test)
دارای مولد بخار سریع      Fast Steam Generator
برق مصرفی تک فاز ( 5کیلو وات )
کارکرد دستگاه با آب مقطر
ورودی هوای اطاقک مجهز به فیلتر هپا – دارای خشک کن هیتری مجزا
شیر اطمینان ایتالیایی با گواهی CE و گواهی صلاحیت عملکرد از کشور ایتالیا

قیمت دستگاه اتوکلاو رومیزی

تیم متخصص فروشگاه تجهیزات و دستگاه آزمایشگاهی آریا طب همواره می کوشد تا با ارائه خدمات مناسب و مورد احتیاج مشتریان همچون مشاوره خرید تجهیزات و مواد ازمایشگاهی، تجهیزات مطب ها و کلینیک ها و ابزار آلات جراحی و دستگاه آزمایشگاهی نیاز آن ها را به تجهیزات پزشکی مرتفع سازد پس چنانچه قصد خرید دستگاه اتوکلاو را دارید همین حالا با مشاوران ما تماس حاصل نمایید و تمامی سوالات و ابهامات خود را برطرف نمایید و سپس نسبت به خرید مناسب ترین ست اقدام نمایید. امروزه خرید آنلاین به دلایل گوناگونی همچون سرعت بالا، حذف هزینه رفت و آمد، عدم اتلاف وقت و ... دارای طرفداران بسیاری بوده و رواج وسیعی پیدا کرده است به همین علت مدیران آریا طب شرایطی را مهیا کرده اند تا خرید از این فروشگاه به صورت آنلاین نیز امکان پذیر باشد پس برای خرید به صورت اینترنتی به صفحه معرفی محصولات رفته و با انتخاب محصول مورد نظر و اضاف کردن آن به سبد خرید خود، فرم مربوطه را تکمیل نمایید سپس از طریق درگاه بانکی مربوطه هزینه آن را پرداخت کرده تا سفارش شما به مرحله ثبت نهایی برسد و همکاران ما در اسرع وقت آن را درب منزل یا محل کارتان به شما تحویل دهند.

قیمت اتوکلاو کلاس b

تفاوت اصلی بین کلاس B و کلاس N (استریل کننده جابجایی گرانشی) نحوه خروج هوا از محفظه قبل از شروع استریلیزاسیون است. این اساساً تعیین می‌کند که چه نوع ابزار/مواد یا مواردی را می‌توان به اندازه کافی در ضدعفونی‌کننده کلاس B در مقابل استریل‌کننده کلاس N استریل کرد. این ضدعفونی کننده ها از بخار تولید شده از دیگ بخار  ژنراتور بخار برای ایجاد جابجایی رو به پایین استفاده می کنند، بنابراین هوای داخل محفظه را قبل از شروع چرخه استریلیزاسیون خارج می کنند. این روش حذف هوا از بخار برای از بین بردن هوای داخل محفظه استفاده می کند و بسته به روشی که برای بیرون راندن هوا استفاده می شود، از حذف کامل هوا به ویژه از ابزارهای توخالی یا متخلخل اطمینان حاصل نمی کند. از طرف دیگر یک دستگاه ضدعفونی کننده کلاس B با کمک یک پمپ خلاء قادر است قبل از شروع چرخه استریلیزاسیون، هوا را از سخت ترین انواع بار خارج کند. با کمک پمپ خلاء، حذف کامل هوا از محفظه امکان نفوذ بهتر بخار به انواع بارهای دشوار را فراهم می کند تا اطمینان حاصل شود که بار قبل از استفاده 100٪ به درستی استریل شده است. این امر استریل کننده کلاس B را به همه کاره ترین نوع استریل کننده رومیزی کوچک، موثر و جمع و جور در بازار تبدیل می کند که قادر است هر نوع بار مورد استفاده در بازارهای دندانپزشکی، پزشکی، پا، کایروپودیست، خالکوبی و دامپزشکی را به طور موثر و موثر استریل کند.