روپوش سربی

پزشکان پرسنل ها و دانشمندان که در زمینه کار با مواد شیمیایی فعالیت می کنند در خطر اشعه رادیو اکتیوی هستند ، به همین منظور روپوش سربی درست شده است و از لاستیک و سرب است .

شیلد سربی در مدل های مختلف با توجه به نیاز پزشکان ساخته شده است . روپوش سربی نوع معمولی که  از سرب ۱۰۰ در صد درست شده است و وزن آن سنگین است و به همین دلیل راه رفتن را سخت تر می کند .

نوع دوم روپوش سربی سبک است که به جز سرب از فلز های دیگر نیز درست شده است و بسیار سبک بوده و به راحتی می توان با این روپوش راه رفت .

لباس سربی از جلوی بدن با بسته شدن چسب و بستن سگک از فرد در مقابل اشعه ها محافظت می کند .

همچنین نوع دیگر اپرون سربی علاوه بر جلوی بدن از عقب بدن نیز محافظت می کند .

روپوش سربی
ایکون تیک سبزروپوش سربی معمولی، این نوع روپوش سربی از 100 درصد سرب ساخته می‌شود، به همین علت خیلی سنگین هست و استفاده از آن سخت است و با آن حرکت کمی سخت می‌شود.

ایکون تیک سبزروپوش کامپوزیت سربی سبک و فوق سبک، این نوع پوشش سربی موجود در بازار، ترکیبی از سرب و بقیه فلزات سبک کننده وزن است و 25 درصد از نمونه تمام سرب سبک‌تر هست. به همین علت استفاده از آن ساده بوده و تحرک را سخت نمی‌کند.
از آنجا که این پوشش‌های سربی معمولا برای مراقبت در برابر پرتوهای‌ثانویه و نشتی استفاده می‌شود و نیز بر اساس استانداردهای مورد تأیید سازمان انرژی اتمی، ضخامت سرب معادل در این محافظ‌ها 0/5 میلیمتر و در مواد‌خاص  0/75 میلی‌متر می‌باشد. اما با این حال اپراتور یا بیمار در استفاده از این پوشش‌ها با دو مشکل عمده برخورد می‌کنند؛ یکی میزان انعطاف پذیری هست و دیگری وزن این پوشش‌ها است که می تواند در طولانی مدت بسیار اذیت کننده شود.
 از این رو همواره کمپانی‌های مختلف در سراسر جهان تلاش می‌کنند تا در طراحی خود روش‌های نوینی برای کم کردن وزن و افزایش انعطاف پذیری این روپوش‌ها به کار بگیرند و مشکلات مربوطه را تا حد امکان به حداقل کاهش دهند.
دو روش کارآمد در افزایش انعطاف پذیری و کاهش وزن روپوش‌های سربی که جدیدا توسط بسیاری از شرکت های پیشرو استفاده می‌شود ، تولید لاستیک‌های سربی بسیار مرغوب با نام Super Light و یا طراحی پوشش بر اساس تکنیک‌های Lead Free (در این روش ها به جای تضعیف پرتو تابیده شده توسط لایه سربی سعی می شود تا پرتو های ایکس به اطراف منحرف بشوند) هست.
موارد کاربرد روپوش های سربی:
برخی روش‌های تشخیصی که در آن‌ها پرتو ایکس به کار می‌رود و مواردی که حضور اپراتور در اتاق پرتو ضروری هست و یا مواردی که می‌خواهیم برخی از نواحی بیمار در موضع تابش پرتو‌ایکس نباشد، از انواع مختلف پوشش‌های سربی مانند پاراوان سربی، روپوش سربی بزرگسالان، روپوش سربی، دامن و نیم دامن سربی، محافظ‌های تیروئید و گناد و ... استفاده می کنیم.

این نوع پوشش سرب موجود در بازار، ترکیبی از سرب و سایر فلزات سبک است و 25 درصد سبک تر از نمونه تمام سرب است. به همین دلیل استفاده از آن آسان است

روپوش سربی دارای انواع مختلفی می باشد که شامل هایلایت سربی دوطرفه روپوش  سربی  چسب از کنار و غیره می شود.  روپوش های ساده جهت حفاظت از بیماران و افرادی که در بخش های مختلف بیمارستان، بخش های آنژیوگرافی رادیوگرافی و کارکنانی که در بخش پزشکی هسته ای فعالیت می کنند  استفاده می شودو برای جلوگیری از نفوذ پرتوهای یونساز مثل اشعه گاما و اشعه ایکس استفاده می‌گردد مدل های روپوش سربی انگلستان بسیار با کیفیت و مرغوب می باشد و ولایه سربی روی این روپوش های سربی بسیار با کیفیت  می باشد و قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند که  موجب می شود آن فردی که استفاده میکند  خیلی راحت و سبک می باشد و هیچ گونه شکنندگی در سطح فوقانی آن دیده نمی‌شود و عمر بالایی دارد و در جهت استفاده اطمینان حفاظتی آن بسیار بالا می باشد هم چنین دوخت بسیارمقاومی دارند و قابلیت  تمیز شدن به او داده است و در سایزهای مختلف هم این روپوش‌ها تولید و توزیع می‌شود روپوش‌های سربی دو طرفه  در مرکزهای مثل اتاق عمل که نیاز به زمان بیشتری برای حضور وجود دارد استفاده می شود که این روپوش های سربی دوطرفه دارای دوخت بسیار قوی و  ضد آب سربی تولید شده است که قابلیت نظافت روپوش را به فرد استفاده کننده می دهد و هیچ گونه شکستگی و یا سنگینی بر روی بدن فرد ایجاد نمی‌کند و از لحاظ حفاظتی درجه اطمینان بسیار بالایی دارد که برای راحتی بیمار و یا کارکنان در هنگام استفاده می باشد و از لحاظ کیفیتی بسیار بالا می باشد و و دوخت بسیار محکم و قوی دارد و یک روکش ضد آب که قابلیت تنظیف نیز دارد.از ویژگی های بارز این روپوش های سربی انگلستان در این است که از بهترین و با کیفیت ترین لاستیک سربی در ساخت روپوش ها استفاده می شود که باعث انعطاف بیشتر و عدم شکستگی در روپوش ها می‌گردد و و فرد می‌تواند در مدت زمان طولانی تری از این روپوش ها برای حفاظت از بدن خود استفاده کند.

روپوش سربی رادیولوژی

روپوش سربی رادیولوژی انعطاف پذیر بوده و در جنس ایرانی و خارجی موجود است و در مقابل شکستن مقاومت زیادی دارد .

روپوش سربی را به راحتی می توان پوشید و در سایز های بزرگ و کوچک درست شده است و رنگ‌ بندی متفاوتی دارد .

بیشتر جایی  که از این روپوش سربی دندانپزشکی سبک  استفاده می کنند فلوروسکوپی ، عکس های دندان پزشکی ، پزشکان شیمی  هستند .

روپوش های سربی را باید در فضای بسته و به صورت تکی آویزان کرد .

روپوش سربی اثرات زیانبار اشعۀ رادیو اکتیو بر هیچ کسی پوشیده نیست. اما با وجود خطرات این اشعه، کاربرد گستردۀ آن در علوم پزشکی (پزشکی هسته‌ای) و سایر موارد، باعث شده است که انسان برای استفاده از آن به فکر چاره بیفتد. بهترین راهکار استفادۀ کم خطر از تشعشعات رادیو اکتیو، استفاده از روپوش سربی است. روپوش سربی، نوعی روپوش محافظتی است که به منظور کم کردن اثرات مخرب رادیو اکتیو مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که در آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و... کار می‌کنند--- از کارکنان عادی گرفته تا پرستاران، پزشکان، پژوهشگران و دانشمندان--- به طور مدام در معرض تشعشعات رادیو اکتیو قرار دارند. از آن‌جایی که تابش اشعۀ رادیو اکتیو برای بدن مضر است، در این شرایط و اوضاع مشابه، روپوش سربی که از مواد محافظ رادیو اکتیو--- سرب و لاستیک--- ساخته شده است، محافظ مناسبی محسوب می‌شود.

قیمت روپوش سربی رادیولوژی

روپوش سربی در طرح‌های متنوعی تهیه می‌شود که هر طرح، بنا بر نیاز، بخش‌های خاصی از بدن را در برابر اشعۀ رادیو اکتیو محافظت می‌کند. طرح و ساختار روپوش سربی، طرز استفاده از آن و نحوۀ پوشیدنش از جمله مولفه‌های میزان تأثیر این محافظ پرکاربرد است. اما به‌طور کلی، روپوش سربی، از 75 تا 80 درصدِ مغز استخوان فردی که این محافظ را می‌پوشد، محافظت می‌کند.

جلیقه و دامن سربی نیز از روپوش هایی است که برای استفاده بیماران و اشخاصی که در بیمارستان در بخش هایی که تحت تاثیر پرتوهای ایکس و گاما قرار می گیرند، تولید شده است. جلیقه و دامن سربی  برای استفاده افرادی که در آنژیوگرافی فعالیت می کنند استفاده می شود. برای جلوگیری از انعکاس اشعه گاما به بدنشان از این روش ها استفاده می کنند و هم چنین برای افرادی که در اتاق عمل و یا بخش‌هایی که نیاز به حفاظت بیشتری دارند و افراد مدت زمان طولانی تری در این بخش ها فعالیت می کنند از جلیقه و دامن سربی برای حفاظت از بدن خود استفاده می‌کنند، دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد و در ابعاد و رنگ های مختلف تولید می گردد که بیشترین استفاده این جلیقه و دامن ساده برای حفاظت هرچه بیشتر اندام تناسلی استفاده می شود و هم چنین قابل استفاده برای زنان باردار می باشد، درسایزهای مختلف تولید و توزیع می‌شود دو سایز بزرگ و کوچک موجود می باشد. دوخت قوی این جلیقه و دامن ساده باعث می‌شود که دارای مقاومت و استحکام بیشتری در هنگام استفاده افراد در بخش های آنژیوگرافی و اتاق عمل باشد که دارای روکش ضد آب می باشد قابلیت تنظیف بسیار خوبی به این جلیقه و دامن ساده می دهد از ویژگی های بارز دیگر این جلیقه و دامن سربی استفاده از بهترین و با کیفیت ترین لاستیک سربی است که موجب انعطاف پذیری بیشتری در این روپوش ها می گردد. هم چنین دارای خاصیت عدم شکنندگی این روپوش ها می گردد و ضریب اطمینان حفاظتی این روپوش ها را بالا می‌برد و از لحاظ کیفیت با نمونه‌های خارجی نیز برابری می نماید هم چنین دامن های سربی در سایز نیم دامن ساده هم تولید می شود که جهت حفاظت بیشتر از اندام تناسلی آقایان و خانم ها در هنگام استفاده در مکان هایی که در معرض اشعه پرتو گاما و ایکس قرار دارد بسیار کاربردی می باشد و  بسیار کاربردی برای زنان باردار در هنگام آنژیوگرافی و اتاق عمل می باشد.

مشخصه‌های روپوش سربی

اطلاعاتی که در ادامه ارایه می‌شوند، مشخصه‌ها و ویژگی‌های کلی روپوش‌های سربی هستند.

ایکون تیک سبزروپوش‌های سربی، غیر سمی و فاقد اثرات زیانبار بر محیط زیست هستند.

ایکون تیک سبزدر برابر پارگی و خرابی مقاوم هستند.

ایکون تیک سبزبه خاطر استفاده از لاستیک سربی چند لایه در ساخت آن‌ها، عمر بالایی دارند.

ایکون تیک سبزمنعطف هستند.

ایکون تیک سبزدوخت با دوامی دارند و به راحتی پاره نمی‌شوند.

ایکون تیک سبزقابل شست‌وشو هستند.

به تجهیزاتی که از افراد در برابر پرتو های ایکس محافظت می کنند، پیش بند های سربی گفته می شود که جزو تجهیزات ضروری و مهم هستند که برای تمامی افرادی که در برابر پرتو های گاما قرار می گیرند توصیه می شود. این تجهیزات به دلیل وجود سرب منعطف و نشکن هستند. همچنین وجود سرب و لاستیک در آن ها منجر به نرم و سبک شدن آن شده است به طوری که به راحتی می توان آن را پوشید.

این روپوش ضد آب بوده و جلوی نفوذ کردن رطوبت را می گیرد و به راحتی می توان این روپوش سربی را پاک کرد .

نکته : مراقب باشید تا با اجسام تیز برخورد نکند کنار آتش قرار ندهید .

اشعه ایکس می تواند باعث سرطان و به هم ریختن سلول ها و مرگ شود پس توصیه می شود حتما از این روپوش استفاده شود
پرسنل مراقبت‌های بهداشتی، مخصوصا پزشکان و تکنسین‌ها، علاوه بر دانشمندانی که با مواد شیمیایی رادیواکتیو مشغول هستند، همیشه در موضع خطر قرار گرفتن انواع پرتوهای رادیواکتیو هستند. تلاش برای کمتر کردن مواجه و افزایش بازده این گروه از افراد باعث ساخت روپوش سربی بزرگسالان شده است که در کم کردن خطرات رادیواکتیو بسیار مفیدتر از نمونه‌های مشابه هست.
روپوش سربی چیست و چه کارایی دارد؟
روپوش سربی از مواد محافظ رادیواکتیو ساخته‌شده است که برای کم کردن اثر میزان رادیواکتیویته‌ای که فرد جذب می کند استفاده می‌شود. این لباس پزشکی از لاستیک و سرب درست شده‌است و می تواند با راه های مختلف ساخته‌شود. با این وجود، هر طرح برای مراقبت از قسمت‌های حیاتی بدن و همچنین افزایش حرکت عرضه می‌شود.

از دیگر پوشش های سربی کاربردی در بخش های در ارتباط مستقیم با تابش اشعه ایکس روپوش های سربی یک طرفه کمربندار است که همانند سایرروپوش های سربی که برای حفاظت از بدن افرادی که در محیط های بیمارستانی فعالیت می کنند مورد استفاده قرار می گیرد.به دلیل کیفیت بسیار بالای این روپوشها با برند های خارجی برابری می کند و دلیلش نیز استفاده از سرب استانداردی است که در تولید این روپوش ها به کار رفته است و از نفوذ پرتو تابش اشعه ایکس به داخل بدن جلوگیری می کند. لایه سربی به کار رفته در این روپوش ها دارای قابلیت انعطاف پذیری بسیار زیادی است که سبب راحتی استفاده فرد در هنگام پوشش می گردد. میزان سرب به کار رفته در این روپوش ها خاصیت عدم شکنندگی به این روپوش ها می دهد و هم چنین ضریب اطمینان این روپوش ها می گردد که فرد را در مقابل پرتوهای مضر اشعه ایکس محافظت می کندو از بروز سایر بیماری ها در بدن فرد جلوگیری می کند. این روپوش های سربی 1 طرفه کمربنددار در سایزهای مختلفی تولید می گردند که همه افراد می توانند از این روپوش ها استفاده کنند. این روپوش ها بسیار کاربردی در مراکز پرتو تشخیصی مانند رادیولوژی و آنژیوگرافی است هم چنین برای حافظت کارکنان بخش پرتو درمانی و مراکز صنعتی نیز استفاده می گردد. لایه سربی چند لایه و با کیفیت این روپوش ها موجب انعطاف پذیری روپوش ها و هم چنین موجب سبکی و راحتی فرد در هنگام استفاده می گردد. و قابلیت تنظیف هم به خاطر وجود این سرب چندلایه استاندارد می باشد.روپوش سربی 1 طرفه کمربنددار موجب حفاظت از بدن افرادی است که مجبور هستند به مدت طولانی در معرض تابش پرتوهای ایکس قرار بگیرندو لازمه حفاظت از بدن شان استفاده از روپوش های سربی است که با میزان سرب استاندارد ساخته شده است و از نفوذ پرتو ایکس به داخل بدن شان جلوگیری می کند و در ضمن از بروز بسیاری از بیماریهایی که علتش نفوذ پرتو اشعه ایکس به بدن می باشد جلوگیری می کند حتی این روپوش ها برای حفاظت از بیماران در مقابل پرتوهای یونساز مانند اشعه ایکس ری در مراکز تشخیصی مانند رادیولوژی و آنژیوگرافی مورد استفاده قرار می گیردو از آسیب به بافتهای داخلی بدن ممانعت می کند.

روپوش سربی چیست

 روپوش سربی یک طرفه رادیولوژی در واقع یکی دیگر از انواع روپوش های سربی می باشد که برای حفاظت از بدن کارکنانی که در بخش رادیولوژی فعالیت می کنند کاربرد دارد. این روپوش های سربی یک طرفه رادیولوژی دارای یک لایه پلاستیکی محافظت شده از سرب استاندارد شده می باشد که از تابش اشعه ایکس به بدن کارکنان و بیمارانی که ملزمبه بودن در بخش رادیولوژی و استفاده از دستگاه های رادیولوژی هستند استفاده می گردد و این لایه سرب موجود در این روپوش های سربی استفاده شده است موجب انعطاف پذیری این محصول در مقابل بدن فرد می گردد که این امکان را برای فرد محیا می کند تا بتواند به راحتی از این روپوش استفاده کند و هیچ گونه اثر بدی بر روی بدن فرد ایجاد نکند. در واقع هدف اصلی از تولید این روپوش های سربی یک طرفه رادیولوژی برای کاهش میزان اثرات مخرب اشعه های رادیواکتیو بر بدن فرد و یا حتی کاربر تجهیزات پرتوزا و پرتو ساز می باشد. دارای میزان سرب استاندارد می باشد که اثر حفاظتی بالایی برای بدن کارکنان و یا افرادی که برای تشخیص علت بیماری باید از بخش رادیولوژی استفاده کنند به همراه دارد. پس این روپوش ها مقاومت بالایی در مقابل پرتوهای یون ساز دارند از جمله این اشعه ها می توان به اشعه های ایکس ری و گاما اشاره نمود. این مدل روپوش سربی دارای کیفیت بسیار بالایی است و به لحاظ کیفیت با نمونه های خارجی برابری می کند و دارای یک ضریب اطمینان حفاظتی بالایی می باشد.این روپوش های سربی دو طرفه رادیولوژی از نظر دوخت بسیار دوخت محکمی دارند و فرد استفاده کننده به راحتی می تواند از آن استفاده کند و هیچ گونه اثر مخربی بر بدن فرد به هنگام استفاده از دستگاه وجود ندارد.این نوع روپوش سربی برای حفاظت اپراتوری که در بخش رادیولوژی فعالیت می کند استفاده می گردد و باعث حفاظت  اپراتور در مقابل بسیاری از بیماری ها می شود که علتش تابش اشعه ایکس می باشد.میزان سرب به کار رفته در این روپوش های سربی میزان استاندارد می باشد که موجب درجه بالای اطمینان حفاظتی بدن فرد در مقابل پرتوهای یون سازی مانند اشعه ایکس می گردد و چون کارکنانی که در بخش رادیولوژی فعالیت می کنند و همیشه در معرض این تابش ها می باشند باید برای حفاظت از بدن خود از اثرات سو تابش این اشعه ها حتما از این روپوش ها استفاده کنند. 

قیمت لباس سربی

انواع روپوش سربی : روپوش سربی بزرگسالان در چهار لایه و ۲ لایه لاستیکی و به ابعاد  ۹۲× ۶۱ درست شده که در رادیولوژی و گرافی دندان استفاده می شود .

روپوش سربی مدل بچه گانه : در چهار لایه لاستیکی و به ابعاد  ۶۵ × ۴۵ ، ۴۰ × ۵۰ درست شده است که در رادیولوژی و گرافی دندان استفاده می شود .

روپوش سربی دندانپزشکی

یکی از انواع روپوش های سربی برای حفاظت از بدن بیار و یا کارکنانی که در بخش های بیمارستان مانند رادیولوژی و آنژیوگرافی و سونوگرافی فعالیت می کنند کاربرد دارد روپوش سربی 2 طرفه چسب دار است که برای حفاظت بدن افراد در مقابل تابش اشعه ایکس کاربرد بسیار زیادی دارد . روپوش سربی دو طرفه چسب دار حاوی روکش پلاستیکی سربی است که این پلاستیک حاوی میزان سرب استاندارد است . این روپوش از چند لایه پلاستیک حاوی سرب تشکیل شده است که همین امر موجب انعطاف پذیری مناسب این روپوش در هنگام استفاده فرد می گردد.لایه سرب موجود در روی این روپوش ها خاصیت عدم شکنندگی دارد که موجب می گردد فرد به راحتی از روپوش برای حفاظت ازبدن خود در مقابل تابش پرتو ایکس استفاده کند. هدف از به کارگیری این محصول کاهش میزان اثرات مخرب اشعه های ایکس و گاما تابش شده به سمت بدن می باشد زیرا که این اشعه ها بسیار برای بدن مضر می باشند و موجب بروز بیماری های بسیار زیادی در بدن فرد می گردد.میزان سربی که در این روپوش ها برای حفاظت از بدن فرد به کار رفته است در حدود 0.5 میلی متر می باشد. این گونه روپوش ها در بخش هایی مانند اتاق عمل و مراکزی مانند آنژیوگرافی و هم چنین مراکزی که نیاز به مدت زمان طولانی تری برای ماندن وجود دارد از این نوع روپوش ها استفاده می گردد. این روپوش ها در سایز های مختلفی تولید می گردند و قابل استفاده برای همه سنین می باشد. روکش پلاستیکی حاوی سرب موجود در این روپوش ها قابلیت دیگری مانند نظافت و تمیز نگه داشتن را به روپوش می دهد.روپوش سربی دو طرفه چسب دار حاوی سرب استاندارد می باشد که موجب انعطاف بیشتر و هم چنین عدم شکستگی در حین استفاده کردن فرد را می دهد. این روپوش ها دارای ضریب اطمینان حفاظتی بالایی می باشند که از لحاظ کیفیت با نمونه های خارجی برابری می کنند و باعث حفاظت هر چه بیشتر بدن افراد در مقابل تابش اشعه های ایکس می گردد و از بروز هر گونه بیماری در بدن کارکنانی که در بخش های آنژیوگرافی و رادیولوژی و یا حتی در مراکز پزشکی هسته ای فعالیت می کنند کاربرد داردو از جان اینبیماران در مقابل بسیاری از اشعه های مضر که هنگام استفاده کردن از این دستگاه ها وجود دارد محافظت می کند.

محافظ سربی

روپوش سربی : ۴ لایه پلاستیکی و به ابعاد ۹۲ × ۶۱ در آنژیوگرافی استفاده می شود .

برای پوشیدن روپوش سربی بزرگسالان ابتدا دست خود را از حلقه گذارنده و جلوی بدن را بپوشانید ، بند این روپوش به صورت ضربدری بوده و دارای سگک است

یک روپوش سربی دیگر در بیمارستان ها در بخش های آنژیوگرافی و رادیولوژی کاربرد دارد که اصطلاحا به آن روپوش سربی 1 طرفه می گویند. این روپوش سربی از میزان سرب استاندارد تشکیل شده است و میزان سربی که در آن به کار رفته است در حدود نیم میلی متر می باشد و لاستیک سربی ای که در این روپوش ها به کار می رود نسبت به سایر لاستیک های سربی دیگری که در پوشش های سربی دیگر سبکتر می باشد و انعطاف پذیری بسیار بالاتری دارد و این کمک بسیار زیادی به فرد می کند تا درهنگام استفاده خیلی راحت باشد و تا حدی نیز با کیفیت روپوش های خارجی برابری نماید. این روپوش های سربی یک طرفه دارای یک الگوی بسیار مناسبی هستند که موجب راحتی در پوشیدن این روپوش ها در مراکز درمانی می گردد و این روپوش ها مناسب افرادی است که در معرض مستقیم اشعه ایکس قرار می گیرند و فرد نیز از بروز هر گونه بیماری که تحت تاثیر این اشعه ها می باشد محفوظ می ماند. این روپوش ها دارای سایزهای مناسب برای تمامی افراد می باشد و دارای طرحی بسیار مناسب برای استفاده کنندگان داردو مناسب کارکنانی است که به صورت طولانی مدت در معرض پرتوهای یون ساز و اشعه ایکس قرار می گیرند.و این روپوش ها مناسب برای در معرض قرار گرفتن پرتوهای یون ساز در تمامی بخش های بیمارستان می گردد. این روپوش های سربی یک طرفه از دوخت بسیار محکمی برخوردار می باشد که به لحاظ کیفیت با دیگر نمونه های خارجی برابری می کند.این روپوش های سربی برای حفاظت تمامی کارکنان و اپراتور هایی که در مراکز پرتو تشخیصی مانند رادیولوژی و آنژیوگرافی و هم چنین در مراکز پرتو درمانی و یا در مراکز صنعتی استفاده می گردد. لایه سربی این روپوش ها از یک لایه سربی 4 لایه ای است که برای حفاظت بیشتر از فرد در مقابل اشعه ایکس و هم چنین باعث بالا رفتن درجه اطمینان و حفاظت فرد در مقابل پرتوهای مضر اشعه ایکس می باشد.این روپوش های سربی جهت حفظ کارکنان و هم چنین بیماران در بخش هایی که کارکنان در معرض اشعه های ایکس قرار می گیرند و این لایه سربی 4 لایه ای که در ساختار این روپوش ها به کار می رود بسیار با کیفیت می باشد و از میزان سرب استاندارد تشکیل شده است و دارای قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشد که موجب راحتی فرد استفاده کننده در این مراکز می شود. از میزان سرب استاندارد استفاده شده در ساختار این روپوش ها که خاصیت عدم شکنندگی دارند در جهت راحتی فرد استفاده کننده کاربرد دارد.

جلیقه و دامن های سربی از کارامد ترین پوشش های سربی است که در ناحیه لگنی موجب کاهش مقدار اشعه جذب شونده می شود ، از جلیقه و دامن سربی در مکان های مختلفی همچون اتاق عمل ، آنژیوگرافی و مکان های دیگر که نیاز به محافظت بیشتر دارند استفاده می کنند . جلیقه و دامن سربی دارای ویژگی هایی همچون ؛ دوخت قوی ، طراحی بزرگ و کوچک می باشد ، دارای یک کمربند مقاوم است ، روکشی که روی جلیقه و دامن را پوشانده است ضد آب است و مانع از ورود باکتری ها و عفونت ها به داخل آن می شود ، لاستیک سربی که از آن در ساخت جلیقه و دامن استفاده شده است دارای انعطاف پذیری زیاد ، اطمینان بالا و عدم شکستگی می باشد و همچنین از کیفیت و راحتی بالایی برخوردار است و یک محافظت کننده ی مناسب در برابر اشعه های ایکس به حساب می آید 

محافظ سربی رادیولوژی

اشعه ایکس به طور گسترده در علم پزشکی و تشخیص و مواد رادیواکتیو به طور گسترده در پزشکی هسته ای استفاده می شود. از آنجایی که این تشعشعات می تواند جزو تشعشعات مضر نیز باشد، نمی توان از مضرات استفاده زیاد از آن چشم پوشی کرد.اشعه ایکس در مقادیر مختلف و زیاد می تواند باعث اختلال در عملکرد سلولی، اختلالات گذرا، سرطان و در نهایت مرگ شود. بنابراین، کسانی که در معرض مستمر این اشعه یا مواد رادیواکتیو قرار دارند، باید از محافظ قوی استفاده کنند و یک لایه سرب یا روپوش سربی می تواند محافظت موثری انجام دهد.

از دیگر پوشش های سربی کاربردی در بخش های در ارتباط مستقیم با تابش اشعه ایکس روپوش های سربی یک طرفه کمربندار است که همانند سایرروپوش های سربی که برای حفاظت از بدن افرادی که در محیط های بیمارستانی فعالیت می کنند مورد استفاده قرار می گیرد.به دلیل کیفیت بسیار بالای این روپوشها با برند های خارجی برابری می کند و دلیلش نیز استفاده از سرب استانداردی است که در تولید این روپوش ها به کار رفته است و از نفوذ پرتو تابش اشعه ایکس به داخل بدن جلوگیری می کند. لایه سربی به کار رفته در این روپوش ها دارای قابلیت انعطاف پذیری بسیار زیادی است که سبب راحتی استفاده فرد در هنگام پوشش می گردد. میزان سرب به کار رفته در این روپوش ها خاصیت عدم شکنندگی به این روپوش ها سربی می دهد و هم چنین ضریب اطمینان این روپوش ها می گردد که فرد را در مقابل پرتوهای مضر اشعه ایکس محافظت می کندو از بروز سایر بیماری ها در بدن فرد جلوگیری می کند. این روپوش های سربی 1 طرفه کمربنددار در سایزهای مختلفی تولید می گردند که همه افراد می توانند از این روپوش ها استفاده کنند. این روپوش ها بسیار کاربردی در مراکز پرتو تشخیصی مانند رادیولوژی و آنژیوگرافی است هم چنین برای حافظت کارکنان بخش پرتو درمانی و مراکز صنعتی نیز استفاده می گردد.

لباس سربی

لایه سربی چند لایه و با کیفیت این روپوش ها موجب انعطاف پذیری روپوش ها و هم چنین موجب سبکی و راحتی فرد در هنگام استفاده می گردد. و قابلیت تنظیف هم به خاطر وجود این سرب چندلایه استاندارد می باشد.روپوش سربی 1 طرفه کمربنددار موجب حفاظت از بدن افرادی است که مجبور هستند به مدت طولانی در معرض تابش پرتوهای ایکس قرار بگیرندو لازمه حفاظت از بدن شان استفاده از روپوش های سربی است که با میزان سرب استاندارد ساخته شده است و از نفوذ پرتو ایکس به داخل بدن شان جلوگیری می کند و در ضمن از بروز بسیاری از بیماریهایی که علتش نفوذ پرتو اشعه ایکس به بدن می باشد جلوگیری می کند حتی این روپوش ها برای حفاظت از بیماران در مقابل پرتوهای یونساز مانند اشعه ایکس ری در مراکز تشخیصی مانند رادیولوژی و آنژیوگرافی مورد استفاده قرار می گیردو از آسیب به بافتهای داخلی بدن ممانعت می کند.روپوش های سربی یک محافظ خوب و مناسب برای محافظت از افرادی هستند که در معرض پرتو های ایکس قرار می گیرند و مانع از آسیب رساندن پرتوهای یون ساز ایکس و گاما به افراد می شوند . روپوش های سربی یا روپوش سرب دار از لاستیک سرب ساخته شده اند که ترکیبی از لاستیک و سرب میباشد ، لاستیک ها دارای ضخامت های مختلفی هستند که دارای کیفیت و نرم و نازکی متفاوتی هستند ، روپوش های سربی دارای مشخصاتی هستند که به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم : برابر با نمونه های خارجی است ، دوخت قوی دارد ، در تولید آن از الگوهای طراحی جدید استفاده شده است ، با روکش نانویی که دارد مانع وارد شدن عفونت به داخل روپوش می شود ، در ساخت آن از بهترین لاستیک استفاده شده است که دارای بالاترین نرمی و عدم شکنندگی است و همچنین با توجه به کیفیتی که دارد قیمت آن مناسب می باشد . با استفاده از روپوش های سربی می توان  پرتوگیری بیمارانی که در معرض پرتو ها قرار دارند را کاهش داد .

قیمت روپوش سربی دندانپزشکی

روپوش سربی دوطرفه ساخت سوئیس که بسیار با کیفیت می باشد و دوخت بسیار محکم و عالی دارد که دست دوز می باشد و میزان سربی که در روپوش های سربی دوطرفه به کار برده شده است  بر اساس میزان سرب استاندارد می باشد که در حدود نیم میلیمتر می باشد و  جهت حفاظت بدن کارکنان و افرادی که در مرکز پرتو درمانی و یا در بخش‌های آنژیو گرافی و رادیولوژی فعالیت می‌کنند استفاده می‌شود میزان سربی که در این روپوش ها استفاده می شود در جهت حفاظت بدن افراد می باشد. از آن جایی که روپوش سربی سوئیس  دست دوز می باشد  دارای ظرافت بسیار خاصی می باشد که این ظرافت و دست دوز بودن به روپوش ها دوام بسیار عالی را می دهد و اینکه فرد استفاده کننده می‌تواند در طولانی مدت از آن استفاده کند و سربی که در روپوش ها به کار رفته است باعث می شود یک حالت نظافت و تمیزی به فرد برای نگه داشتن پوشش خود می دهد و میزان سرب استفاده شده در روپوش های سربی سوئیس بر اساس استاندارد و تأیید شده می باشد که اثرات زیست محیطیآن  را به حداقل می‌رساند و روپوش های سربی بسیار با کیفیت می باشد و میزان سربی که در ساخت آن ها استفاده شده است قابلیت انعطاف پذیری بالا به فردی که استفاده می کند را می دهد هم چنین خاصیت عدم شکنندگی لایه سربی موجود در آن  باعث راحت بودن  فرد استفاده کننده می گردد و باعث افزایش ضریب اطمینان حفاظتی از روپوش در مقابل پرتوهای اشعه ایکس استفاده می کند را می دهد و همچنین در سایزهای مختلفی  روپوش ها تولید می شود و برای همه افراد قابل استفاده می باشد و و قابل استفاده برای تمامی کارکنانی که در معرض اشعه پرتوی گاما قرار دارند می باشد. 

روپوش سربی یک طرفه

روپوش سربی یک طرفه ساده یکی دیگر از انواع روپوش های سربی است که در محیط های بیمارستانی مورد استفاده افراد قرار می گیرد و از کارکنان بخش هایی که در ارتباط مستقیم با تابش پرتوهای ایکس می باشند در واقع با پوشیدن این روپوش ها از بدن خود از ضررهای این تابش ها محافظت می کنند و به نوعی میزان سربی که در ساخت لایه پلاستیکی رویی این روپوش ها به کار می رود جهت حفاظت بدن فرد استفاده می گردد. در ضمن میزان سرب به کار رفته در این نوع روپوش ها از میزان سرب استاندارد شده می باشد.دوخت بسیار محکم این روپوش ها باعث بالا رفتن درجه حفاظتی بدن افراد در مقابل تابش پرتوهای ایکس و گاما می گردد.به دلیل استفاده از لاستیک سربی با کیفیتی که در این روپوش ها می باشد این روپوش ها را از لحاظ کیفیت و درجه اطمینان و حافظتی با نمونه های خارجی هم ارز می کند.لاستیک سربی به کار رفته در این روپوش ها دارای کیفیت بسیار بالا و در ضمن قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی نیز دارند که باعث سبکی و راحتی فرد استفاده کننده در محیط های آنژیوگرافی و سونوگرافی می گردد. این روپوش ها در سایز های مختلفی در بازار عرضه شده است که دارای کیفیت بسیار مناسبی است و به دلیل میزان سرب استاندارد استفاده شده در این روپوش ها باعث بالا رفتن عمر کاری این روپوش ها می گردد. لاستیک سربی به کار رفته در این روپوش ها بسیار مقاوم هستند و از نفوذ پرتو تابشی اشعه ایکس به درون روپوش جلوگیری می کند و باعث حفاظت بدن کارکنانی که در ارتباط مستقیم با دستگاه های پرتو تابش اشعه ایکس ری هستند می شود و این خود از به وجود آمدن بسیاری از بیماری برای افرادی که حتی جهت تصویر برداری از اندام ناحیه بیماری مراجعه می کنند می شود.لایه سربی استفاده شده در این روپوش ها از نفوذ آب هم به داخل جلوگیری می کند و این خاصیت تنظیف را به روپوش می دهد.از ویژگی های دیگر این روپوش ها استفاده از لاستیک سربی چند لایه در ساختار این روپوش ها است که باعث بالا رفتن درجه کیفیت و مقاومت در برابر نفوذ اشعه ایکس به بدن فرد می شود.

جلیقه دامن سربي

جلیقه و دامن سربی یکی از روپوش های سربی است که برای حفاظت از بدن افرادی که در بخش های رادیولوژی و آنژیوگرافی فعالیت می کنند استفاده می گردد.در ضمن برای حفاظت از بدن افرادی که در مراکز تابش اشعه ایکس فعالیت دارند مورد استفاده قرار می گیرد تا از هرگونه خطر بیماری های ناشی از پرتو تابش ایکس در امان باشند.این روپوش های سربی دوخت بسیار محکمی دارند که باعث بالا رفتن عمر مفید این روپوش ها می شود.در ضمن دارای میزان سرب استانداردی هستند که در حدود 0.5 میلیمتر است که مخصوص افرادی است که در محوطه اتاق های عمل و آنژیوگرافی فعالیت دارند و برای مدت بیشتری از  این محیط های رادیولوژی و آنژیوگرافی فعالیت دارند پس برای حفاظت از بدن خودشان نیاز به مراقبت دارند. این روپوش ها دارای سایزهای متفاوتی هستند و برای تمام افراد قابل استفاده است.

البسه سربی

در واقع تکه دامن سربی برای حفاظت از اندام تناسلی افراد تهیه شده است و دارای میزان سرب استانداردی است که در ساخت این روپوش ها کاربرد دارد. در ضمن دارای یک روپوش ضد آب می باشند که به فردی که از این روپوش ها استفاده می کند قابلیت تنظیف می دهد و به راحتی می تواند چندین ساعت از آن استفاده کند. در ضمن دارای قابلیت عدم شکنندگی هستند که به افزایش عمر مفید این روپوش ها کمک بسیار زیادی می کند و درجه اطمینان حفاظتی فرد را بالا می برد وبه دلیل کاربرد سرب استاندارد در این روپوش ها با نمونه های اروپایی هم ارز می باشد.