سانتریفیوژ آزمایشگاهی

سانتریفیوژ در اصطلاح لغوی به معنای فرار از مرکز می باشد و یک دستگاهی می باشد که در آن با استفاده از یک نیروی گریز از مرکز مواد را از یکدیگر جدا می کنند و در این دستگاه محفظه ای وجود دارد و توسط یک موتور به سرعت حول یک محور می چرخد. سانتریفیوژ یک دستگاهی می باشد که از آن برای چرخش مواد با سرعت بالا استفاده می گردد.

دانشمندان از دستگاه سانتریفیوژ برای جدا کردن ذرات جامد از یک مایع با تقسیم مخلوط مایعات به اجزای گوناگون آن به کار گرفته می شود. مخلوط را درون لوله ای قرار می دهند که به وسیله چرخش این دستگاه از سمت خارج به مرکز حرکت داده می شود و بعد به حالت افقی قرار گرفته می شود. در این حالت یک نیروی گریز از مرکز می خواهد که مخلوط را برخلاف مرکز سانتریفیوژ حرکت دهد و از این نقطه دور کند زمانی که سانتریفیوژ از حرکت باز می ماند مواد به همین حالت غیر مخلوط باقی می ماند.

خون و سایر نمونه های بیولوژیکی به وسیله همین دستگاه جدا می گردد. سریع ترین سانتریفیوژ به نام سانتریفیوژ فرامرکزگریز نامیده می شود که دارای سرعتی در حدود 200 هزار دور در دقیقه حرکت می کند. از دستگاه های سانتریفیوز گریز مرکز برای انجام آزمایش هایی بر روی خلبان های نظامی و هم چنین فضانوردان استفاده می گردد تا میزان مقاومت این اشخاص را در شتاب های بسیار بالا مورد سنجش قرار دهند. در ضمن این دستگاه برای جداساختن سوسپانسیون ها نیز به کار می رود. مبنا و اساس کار سانتریفیوژ ها براین می باشد که هر گاه جسمی با یک سرعت مشخص حول یک مرکز با محور چرخش داشته باشد نیرویی در جسم متحرک در جهت عمودی بر مسیر دوران و به سمت خارج ایجاد می شود که به این نیروی فراگریز یا نیروی گریز از مرکز گفته می شود که توسط محاسبات ریاضی قابل محاسبه است.

یکی از انواع سانتریفیوژها در صنعت اورانیوم کاربرد دارد که این سانتریفیوژ قدرتی در حدود 300 دور در ثانیه را در بر دارند. دستگاه های سانتریفیوژ انواع مختلفی دارند که از نمونه های خانگی که بریا جداکردن آب از سبزیجات کاربرد دارد و هم چنین ماشین لباسشویی که برای خشک کردن لباس ها مورد استفاده قرار می گیرد و از جمله نمونه های آزمایشگاهی نیز می توان به جداکردن گلبول های خون از پلاسما نیز اشاره نمود.

دستگاه سانتریفیوژ

یکی دیگر از تجهیزات آزمایشگاهی که در اینجا قصد داریم به بررسی آن بپردازیم سانتریفیوژ می باشد دستگاهی که با کمک نیروی گریز از مرکز موجب جداسازی اجزای یک محلول حاصل شده از دانسته های گوناگون می شود و یکی از استفاده ترین وسایل آزمایشگاهی محسوب می شود که به جهت جداسازی سرم و پلاسما از گلبول ها، تهیه ته نشین ادرار، تهیه فیلترهای فاقد پروتئین، سیتولوژی مایعات دیگر بدن و ... مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از آن تعیین و رعایت زمان و نیروی آن ( RCF ) الزامی است.

دستگاه های صنعتی با موتورهای بسیار قوی نیز در ابعاد بسیار بزرگ نیز مورد استفاده افراد در صنعت است که برای جدا کردن مواد به کار می رود.هم چنین برای غنی سازی اورانیوم نیز از این دستگاه های گریز از مرکز با سرعت بسیار بالا استفاده می گردد. در مقیاس آزمایشگاهی نیز سانتریفیوژ ها دارای این تقسیم بندی هستند سانتریفیوژ هایی با دور بالا، سانتریفیوژ هایی با دور پایین و اولتراسانتریفیوژ و میکرو سانتریفیوژ دسته بندی می شود.

خود سانتریفیوژهای با دور بالا به دو مدل دسته بندی می گردند یکی ظرفیت بالا و دیگری ظرفیت پایین دسته بندی می شوند.

به هنگام خرید باید نیروی سانتریفیوژ یا همان RCF دستگاه مورد توجه قرار گیرد و تعداد دور در دقیقه ( RPM ) چندان اهمیتی ندارد. این دستگاه با کمک رسوب دادن باعث جداسازی ذرات از محیط مایع می گردند. اساس کار آن ها اعمال نیروی گریز از مرکز بر روی ذرات در حال چرخش است که نسبت آن با شعاع میدان دوران و سرعت دوران نسبت مستقیمی می باشد. ابتدا ذرات سنگین تر رسوب می کنند و در ادامه بقیه ذرات با توجه به وزن خود ته نشین می شوند. چرخش و دوران سانتریفیوژهایی که دارای شعاع کمتری می باشند در مقایسه با سانتریفیوژهای شعاع بیشتر باید بیشتر باشد تا موجب ایجاد همان نیروی سانتریفیوژ نسبی ( RCF ) گردد. هر چقدر دستگاه دارای شعاع چرخش بیشتری باشد رسوب ذرات نیز بیشتر می باشد. سانتریفیوژ بر حسب نیروی گریز از مرکز، چرخش دور یک نقطه ثابت و ایجاد فشار بر روی فازهای مختلفی یک مخلوط می باشد حال این مخلوط امکان دارد به صورت گاز، مایع و یا ترکیبی از هر دو باشد همچنین این دستگاه توانایی تفکیک دو مایع با تراکم گوناگون را دارا میباشد حال ممکن است این مایعات، مایعات بدن مثل خون، سم و ادرار باشند.

سانتریفیوژ

دستگاه سانتریفیوژ آزمایشگاهی

سانتریفیوژها دارای انواع گوناگونی می باشند که به طور کلی به دو دسته سانتریفیوژ معمولی و سانتریفیوژ میکرو یا هماتوکریت طبقه بندی می شوند. چنانچه دستگاه از شاخک های نگهدارنده لوله برخوردار باشد به آن سانتریفیوژ معمولی و اگر دارای دیسک یا صفحه ای دایره ای شکل به منظور قرارگیری لوله های موئین باشد به آن سانتریفیوژ هماتوکریت می گویند. دستگاه معرفی شده را بر اساس سرعت می توان به 3 گروه سانتریفیوژ با دور بالا و سانتریفیوژ با دور پایین و اولترا سانتریفیوژ تقسیم نمود. گروه اول سرعت دور تند آن ها مابین 21,000 الی 24,000 هزار تا حداکثر 30,000 دور در دقیقه می باشد. این نمونه بیشتر برای تهیه فرآورده‌ های خونی، استفاده می‌ شود که همگی دارای یخچال می باشند. سانتریفیوژهای دور بالا نیز به دو دسته کم ظرفیت و پرظرفیت تقسیم می گردند. گروه دوم دارای حداقل سرعت چرخشی مابین 2000 تا 6000 و حداکثر 8000 دور در دقیقه هستند که در دو نوع یخچال دار و بدون یخچال تولید می گردند از این دستگاه برای جداسازی سلول های خونی یا ذرات حجیم استفاده می شود و برای جداسازی ذرات ریز کارآیی ندارند و گروه سوم سرعت چرخش آن حداقل مابین 75,000 الی 100,000 و حداکثر 120,000 دور در دقیقه می باشد از این گروه برای تفکیک مواد تشکیل دهنده سلولی استفاده می‌ شود و تمامی آن‌ ها به صورت یخچال دار تولید می شوند زیرا در سرعت ها و دورهای بالا اصطکاک هوا باعث گرم شدن دستگاه شده در نتیجه موجب خرابی پروتئین ها می شود.

از اولتراسانتریفیوژها معمولاً در مراکز تحقیقاتی کمک گرفته می شود. به هنگام کار با دستگاه رعایت نکاتی به جهت ایمنی و همچنین افزایش طول عمر آن الزامی می باشد در ادامه به ذکر این نکات خواهیم پرداخت. دستگاه باید به صورت کاملا صاف و افقی قرار داده شود تا چنانچه در حین کار دچار عدم تعادل شد حرکت نکند. سطح قرارگیری دستگاه نیز باید کاملا صاف و محکم باشد. قبل از اینکه آن را روشن کنید تا شروع به کار نماید دقت کنید تا بالانس رعایت شود منظور از بالانس مشابه بودن وزن، اندازه و شکل لوله های گذاشته شده روبروی یکدیگر می باشد اگر تعداد لوله ها فرد است باید به جهت برقراری موازنه از لوله حاوی آب استفاده شود چنانچه این موضوع رعایت نشود موجب می شود تا شافت و زغال دستگاه آسیب ببیند و مواد به خوبی ته نشین نشوند همچنین از عمر دستگاه نیز کاسته می شود. در سانتریفیوژهای میکرو یا همان هماتوکریت نیازی به رعایت بالانس نیست زیرا وزن موتور این نوع دستگاه از وزن و محتویات لوله های موئینه بسیار بیشتر است و وزن یک لوله موئینه در مقابل وزن موتور بسیار ناچیز می باشد. پیچ تنظیم سرعت دستگاه باید به آرامی پیچانده و به تدریج سرعت آن زیاد گردد اگر به هنگام کار صدای ناهنجار شنیدید یا شاهد لرزش غیر عادی بودید فوراً دستگاه را خاموش نمایید. پس از پایان کار جا لوله ای باید شسته و کاملا تمیز و خشک شود. توصیه می شود سانتریفیوژ را به صورت روزانه پاک کرده و با گلوتارآلدئید 1% ضد عفونی نمایید. سایر قسمت های دستگاه همچون برس، زغال باید هر 3 ماه یکبار کنترل گردند و در صورتی که نیاز به تعمیر داشته باشند برای تعمیر آن ها اقدام کرد. قسمت هایی که دچار زنگ زدگی و خوردگی شده اند را باید تراشیده و آن ها را با گازوئیل تمیز و سپس نسبت به رنگ آمیزی آن اقدام کرد. اگر لوله در داخل دستگاه بشکند و نمونه آن سرازیر شود باید فوراً دستگاه را خاموش و پنجره‌ ها را باز کرده سپس از اتاق خارج شد تا آئروسلهای بزرگ رسوب کرده و با هوا رقیق گردند پس از گذشت 15 دقیقه با تجهیزات حفاظت شخصی از قبیل ماسک و دستکش وارد اتاق گردیده و دستگاه را با گلوتارآلدئید ۱% تمیز و ضد عفونی کنید. هنگامی که درب دستگاه باز می باشد به هیچ عنوان نباید آن را روشن کرد.

پس از اتمام کار باید به مدت 2 دقیقه درب دستگاه باز نشود. توصیه ما این می باشد که از سانتریفیوژهای که درب آن ها دارای قفل است استفاده شود. دستگاه معرفی شده را نباید به طور طولانی مدت با دور بالا مورد استفاده قرار داد زیرا دستگاه داغ شده و بر اثر آن حرارت نمونه یا محلول داخل نیز بالا رفته و در نتیجه همولیز و تبخیر می شوند.

سانتریفیوژ آزمایشگاهی

دستگاه سانتریفیوژ ایرانی

سانتریفیوژ و درمدل های مختلفی در فروشگاه آنلاین و دارای نماد اعتماد الکترونیکی آریا طب با قیمت مناسب به فروش می رسد می توانید از طریق همین سایت نسبت به خرید آنلاین این محصولات اقدام نمایید.

تیم متخصص فروشگاه تجهیزات و دستگاه آزمایشگاهی آریا طب همواره می کوشد تا با ارائه خدمات مناسب و مورد نیاز مشتریان همچون مشاوره خرید تجهیزات و مواد ازمایشگاهی، تجهیزات مطب ها و کلینیک ها و ابزار آلات جراحی و دستگاه آزمایشگاهی نیاز آن ها را به تجهیزات پزشکی مرتفع سازد پس چنانچه قصد خرید دستگاه سانتریفیوژ را دارید همین حالا با مشاوران ما تماس حاصل نمایید و تمامی سوالات و ابهامات خود را برطرف نمایید و سپس نسبت به خرید مناسب ترین ست اقدام نمایید. امروزه خرید آنلاین به علت های گوناگونی همچون سرعت بالا، حذف هزینه رفت و آمد، عدم اتلاف وقت و ... دارای طرفداران بسیاری بوده و رواج گسترده ای پیدا کرده است به همین علت مدیران آریا طب شرایطی را مهیا کرده اند تا خرید از این فروشگاه به صورت آنلاین نیز امکان پذیر باشد پس برای خرید به صورت اینترنتی به صفحه معرفی محصولات رفته و با انتخاب محصول مورد نظر و اضاف کردن آن به سبد خرید خود، فرم مربوطه را تکمیل نمایید سپس از طریق درگاه بانکی مربوطه هزینه آن را پرداخت کرده تا سفارش شما به مرحله ثبت نهایی برسد و همکاران ما در اسرع وقت آن را درب منزل یا محل کارتان به شما تحویل دهند.

تاکنون در عرصه ی پزشکی ابزارهای متفاوتی به منظور تسریع در زمان و سرعت کار تولید شده اند که عملکرد علمی را تا حد ممکن ساده می کنند  بیشترین ابزارهای کاربردی  در آزمایشگاه پزشکی قابل استفاده است سانتریفیوژ نمونه بارز این دستگاه می باشد شاید در نگاه اول یک دستگاه بزرگ و بی فایده به نظر برسد اما بسته به جثه ایی که دارد قابلیت ترکیب مواد را به همراه دارد

سانتریفیوژ بیشتر به منظور  جداسازی و مخلوط قابل استفاده است زیرا برخی ترکیبات در شیمی ممکن قابل جداسازی نباشند و در تشخیص مشکلاتی به وجود بیاورند از این رو بهتر است که حتما برای جدا کردن جامد از مایع از سانتریفوژ استفاده شود

 اصولاً سانتریفیوژ ها دارای سیستم خودکار و ساده می باشند که با سرعت رابطه مستقیم دارد چون هر چه سرعت روند کار بیشتر باشد عملکرد سانتریفیوژ بالاتر است

سانتریفیوژ ها بر مبنای یک نیروی گریز عمل می کنند به عبارتی نیروی گریز عامل تشخیص چگالی هر ترکیب برای جداسازی می باشد و از طریق چرخش محور ها امکان کاهش چسبندگی بین ترکیبات قابل مشاهده است و لوله ی این دستگاه به راحتی توسط شعاع محسوب انشعاب مناسب را ایجاد می کنند

گاهی سانتریفیوژ مانند یک پاک کننده عمل می کند و به راحتی سطح مد نظر را در حین جداسازی پاک می کند

سانتریفیوژ بر اساس سایر دستگاه از مبنا و ساختمان اصلی شده است که عبارتند از

موتور

روتور

زمان سنج

کنترل سرعت و ….

سانتی رفوژ آزمایشگاهی

سانتر فوژ سرعت بالا

میکرو سانتریفیوژ

و ....

سرعت چرخش

تراکم  محلول

فاصله ذرات

قیمت دستگاه سانتریفیوژ آزمایشگاهی

نیروی لازمعمل کرده سانتریفوژ بر حسب نوع سیستم گاهی به معنای تحلیل در آزمایشگاه استفاده می شود و گاهی تنها نقش جدا کنندگی دارد  چون این دو عملکرد مانع از ایجاد رسوب یا چرخش در نمونه می شود چون نمونه ها بر حسب چگالی سازماندهی شده اند  و می توانند مقدار زاویه دهی مناسب را اعمال کنند که این زاویه دهی شامل

زاویه ثابت

زاویه شناور می باشد

سانتریفیوژ آزمایشگاهی با توجه به نامی که دارد بیشتر در آزمایشگاه قابل استفاده است  چون بین لوله های آزمایشگاهی تسلط خوبی را برای زاویه دهی برقرار می کنند و صفحه افقی تشکیل شده در این روند حمل و نگهداری ذرات بزرگ را برعهده دارند

سانتریفیوژ به عنوان  اصلی ترین ابزار قابل شناخت است  و ما عملکرد ما بر حسب لوله ها می باشد

بسته به ساختاری که دارند بهتر هرسه ماه یکبار سرویس بشه چون به قدری دستگاه مناسبی برای تشخیص دهی هست از آموزش میبینم من خودم

تیم متخصص فروشگاه تجهیزات و دستگاه های آزمایشگاهی آریا لابراتور همواره می کوشد تا با ارائه خدمات مناسب و مورد احتیاج مشتریان همچون مشاوره خرید تجهیزات و مواد ازمایشگاهی، دستگاه های آزمایشگاهی نیاز آن ها را به تجهیزات پزشکی مرتفع سازد پس چنانچه قصد خرید اتوکلاو آزمایشگاهی را دارید همین حالا با مشاوران ما تماس حاصل نمایید و تمامی سوالات و ابهامات خود را برطرف نمایید و سپس نسبت به خرید مناسب ترین ست اقدام نمایید. امروزه خرید آنلاین به دلایل گوناگونی همچون سرعت بالا، حذف هزینه رفت و آمد، عدم اتلاف وقت و ... دارای طرفداران بسیاری بوده و رواج گسترده ای پیدا کرده است به همین دلیل مدیران آریا لابراتورشرایطی را مهیا کرده اند تا خرید از این فروشگاه به صورت آنلاین نیز امکان پذیر باشد پس برای خرید به صورت اینترنتی به صفحه معرفی محصولات رفته و با انتخاب محصول مورد نظر و اضاف کردن آن به سبد خرید خود، فرم مربوطه را تکمیل نمایید سپس از طریق درگاه بانکی مربوطه هزینه آن را پرداخت کرده تا سفارش شما به مرحله ثبت نهایی برسد و همکاران ما در اسرع وقت آن را درب منزل یا محل کارتان به شما تحویل دهند.

در سانتریفیوژ آزمایشگاهی، ذرات با جرم های متفاوت بر اساس نیروی گریز از مرکز جدا می شوند. این نمونه که عمدتاً یک مایع حاوی ذرات جامد است، در یک فالکون ریخته شده و در یک محفظه سانتریفیوژ قرار می گیرد.  دستگاه روشن می شود و فالکون ها حول محور مرکزی می چرخند و نیروی گریز از مرکز باعث دور شدن مایعات از مرکز می شود.

به این ترتیب مواد با جرم بالاتر از مرکز حرکت کرده و در انتهای فالکون جمع می شوند و مواد سبکتر به مرکز نزدیکتر شده و در قسمت های بالایی لوله قرار می گیرند.

  هنگام کار با سانتریفیوژ بهسان، دو عامل برای اندازه گیری عملکرد دستگاه تعریف می شود که عبارتند از:

  RPM: واحد دور در دقیقه یا (Revolutions per Minute) که با آن می توان تعداد دفعات چرخش موتور در دقیقه را تعیین کرد.

  RCF: نیروی گریز از مرکز نسبی که با استفاده از آن می توان میزان نیروی وارد شده توسط سانتریفیوژ به نمونه های داخل آن را تعیین کرد که علاوه بر سرعت چرخش به شعاع آن نیز بستگی دارد.

  هر چه شعاع بزرگتر باشد، ذرات سریعتر ته نشین می شوند.  هرچه سرعت چرخش بیشتر باشد، نرخ رسوب بالاتر است.

  هنگامی که سانتریفیوژ انجام می شود، نمونه حداقل شامل دو قسمت است، یکی قسمت مایع بالایی و مواد موجود در آن است که به آن supernatant نیز می گویند و دیگری رسوبی است که در انتهای لوله ته نشین می شود و به آن pellet می گویند.

سانتریفیوژ 16 شاخه یکی از پرفروش ترین مدل های سانتریفیوژ های آزمایشگاهی میباشد می باشد زیرا دارای شماره صحیح لوله های آزمایشگاهی می باشد.

در واقع، جداسازی ذرات یک محلول در این روش با توجه به اندازه، شکل، چگالی و ویسکوزیته محیط و سرعت روتور انجام می شود.

آیکون تیک آبیسانتریفیوژ 16 شاخه مدل HB705 طرح Hettich با موتور تقویت شده نسبت به مدل HB190 است که دارای هد باز شو و مناسب برای لوله های 15 سی سی است .

آیکون تیک آبیدر این نوع سانتریفیوژ باگت ها به صورت 90 درجه تحت نیروی گریز از مرکز عمل جداسازی را انجام می دهند.

آیکون تیک آبیدور موتور دستگاه RPM4000 ، موتور ایرانی انحصاراً تولید شرکت بهسان است.

آیکون تیک آبیبرد دیجیتالی قابلیت تنظیم شتاب اولیه موتور را دارا می باشد.

آیکون تیک آبیبدنه دستگاه از جنس فولاد با پوشش رنگ الکترواستاتیک ساخته شده است.

آیکون تیک آبیهد دستگاه از جنس فولاد و طبق برنامه خاص تولید و بالانس گردیده است.

آیکون تیک آبیدرب دستگاه دارای میکروسوئیچ بوده و در صورت باز بودن درب از به کار افتادن دستگاه جلوگیری می کند.

آیکون تیک آبیجنس درب برای ایمنی بیشتر از نوع فلکسی نشکن می باشد.

آیکون تیک آبیاین دستگاه قابلیت اخذ گواهی کالیبراسیون از شرکت های وابسته به اداره استاندارد را دارد.

 

مدل دستگاه

HB 705

توان

135W

ولتاژ

220V

وزن

16kg

دور موتور

4000 PRM

شدت جریان

1 A

 

 

سانتریفیوژ آزمایشگاهی ایرانی

آیکون تیک آبیدستگاه سانتریفیوژ طرح زیگما با استفاده از موتورهای با کیفیت های بالا و گارانتی یکساله ساخته وعرضه می گردد.

آیکون تیک آبیسانتریفیوژ مدل HB190 با قابلیت استفاده از باگت های 15 سی سی به صورت فول دیجیتال ساخته و عرضه می گردد.

آیکون تیک آبیبدنه دستگاه از جنس فولاد با پوشش رنگ الکترواستاتیک ساخته شده است.

آیکون تیک آبیهد دستگاه از جنس فولاد و طبق برنامه خاص تولید و بالانس گردیده است.

آیکون تیک آبیدرب دستگاه دارای میکروسوئیچ بوده و در صورت باز بودن درب از به کار افتادن دستگاه جلوگیری می کند.

آیکون تیک آبیجنس درب برای ایمنی بیشتر از نوع فلکسی نشکن می باشد.

آیکون تیک آبیاین دستگاه قابلیت اخذ گواهی کالیبراسیون از شرکت های وابسته به اداره استاندارد را دارد.

 

مدل دستگاه

HB 190

توان

110W

ولتاژ

220V

وزن

13kg

دور موتور

4000 PRM

شدت جریان

1/2 A

 

آیکون تیک آبیدستگاه سانتریفیوژ طرح زیگما با استفاده از موتور های با کیفیت بالا و گارانتی دو ساله ساخته و عرضه می شود.

آیکون تیک آبیسانتریفیوژ های 16 شاخه بصورت فول دیجیتال با قابلیت استفاده از باگت های 15 ، 50 ،100 سی سی تولید می گردد.

آیکون تیک آبیهد دستگاه از جنس فولاد و طبق برنامه خاص تولید و بالانس گردیده است.

آیکون تیک آبیباگت های نگهدارنده لوله از جنس اولترامید با استفاده از قالب های مخصوص تولید می گردد.

آیکون تیک آبیدرب دستگاه دارای میکروسوئیچ بوده و در صورت باز بودن درب از به کار افتادن دستگاه جلوگیری می کند.

آیکون تیک آبیجنس درب برای ایمنی بیشتر از نوع فلکسی نشکن می باشد.

آیکون تیک آبیاین دستگاه قابلیت اخذ گواهی کالیبراسیون از شرکت های وابسته به اداره استاندارد را دارد.

 

مدل دستگاه

HB 207

توان

118W

ولتاژ

220V

وزن

18kg

دور موتور

2500 PRM

شدت جریان

1/2 A

 

سانتریفیوژ آزمایشگاهی

خرید دستگاه سانتریفیوژ آزمایشگاهی

یکی از معیارهایی که کارایی کلی روتور سانتریفیوژ آزمایشگاهی را تعیین می کند،  K_factor است، به طور کلی هر چه میزان K_factor سانتریفیوژ کمتر باشد، زمان جداسازی مورد نیاز کمتر است.  در مقایسه با نیروی نسبی گریز از مرکز و سرعت دورانی، K_factor برای فرآیندهای سانتریفیوژ آزمایشگاهی از اهمیت کمتری برخوردار است.  اما برای اولتراسانتریفیوژها، K_factor یک معیار مهم برای انتخاب روتور است.

آیکون تیک آبیدستگاه سانتریفیوژ طرح زیگما با استفاده از موتورهای با کیفیت های بالا و گارانتی یکساله ساخته وعرضه می گردد.

آیکون تیک آبیسانتریفیوژ 8 شاخه مدل HB320 با هد باز شو و قابلیت استفاده از باگت های 15 سی سی را دارد

آیکون تیک آبیبه صورت فول دیجیتال ساخته و عرضه می گردد.

آیکون تیک آبیبدنه دستگاه از جنس فولاد با پوشش رنگ الکترواستاتیک ساخته شده است.

آیکون تیک آبیهد دستگاه از جنس فولاد و طبق برنامه خاص تولید و بالانس گردیده است.

آیکون تیک آبیباگت های نگهدارنده لوله از جنس اولترامید با استفاده از قالب های مخصوص تولید می گردد.

آیکون تیک آبیدرب دستگاه دارای میکروسوئیچ بوده و در صورت باز بودن درب از به کار افتادن دستگاه جلوگیری می کند.

آیکون تیک آبیجنس درب برای ایمنی بیشتر از نوع فلکسی نشکن می باشد.

آیکون تیک آبیاین دستگاه قابلیت اخذ گواهی کالیبراسیون از شرکت های وابسته به اداره استاندارد را دارد.

 

مدل دستگاه

HB 320

توان

110W

ولتاژ

220V

وزن

13kg

دور موتور

4000 PRM

شدت جریان

1/2 A

 

آیکون تیک آبیدستگاه سانتریفیوژ هد ثابت 8 شاخه و 4 شاخه فالکون به صورت فول دیجیتال تولید و عرضه می گردد.

آیکون تیک آبیبدنه دستگاه از جنس فولاد با پوشش رنگ الکترو استاتیک و برش لیزر ساخته شده است.

آیکون تیک آبیهد دستگاه از جنس تفلون بوده و طبق نقشه های خاص تولید و بالانس می گردد.

آیکون تیک آبیاین دستگاه قابلیت اخذ گواهی کالیبراسیون از شرکت های وابسته به اداره استاندارد را دارد.

 

مدل دستگاه

FB 50

توان

110W

ولتاژ

220V

وزن

6kg

دور موتور

4000 PRM

شدت جریان

1/2 A

 

آیکون تیک آبیدستگاه را باید روی سطح صاف قرار دهید.

آیکون تیک آبی سیم رابط را به برق وصل نمایید.

آیکون تیک آبیکلید دستگاه را در حالت روشن قرار دهید.

آیکون تیک آبی پس اطمینان از قرار داشتن باگت ها در جای خود ، لوله های نمونه آزمایش را به صورت ضربدری )بالانس) داخل بسکت ها قرار داده و درب دستگاه را ببندید ، بطوری که هر دو قفل دستگاه بسته شود.

آیکون تیک آبی دور موتور دستگاه توسط دکمه speed تنظیم می شود.

آیکون تیک آبیزمان کار دستگاه توسط دکمه time تنظیم می گردد.

آیکون تیک آبی با فشار دادن دکمه start دستگاه شروع به کار می کند.

آیکون تیک آبیپس از رسیدن به دور موتور تعیین شده توسط کاربر ، دور موتور دستگاه ثابت میگردد.

آیکون تیک آبی بعد از پایان زمان تعیین شده ، دستگاه بصورت خودکار خاموش می شود.

آیکون تیک آبی توجه : در حین کار با دستگاه سانتریفیوژ به هیچ عنوان درب دستگاه توسط کاربر باز نشود. 11) درب دستگاه دارای میکروسوییچ می باشد.

آیکون تیک آبیبرای خاموش کردن دستگاه در حین کار،ابتدا دکمه stop را فشار دهید تا دستگاه از کار بیفتد ، سپس درب دستگاه را باز کرده و نمونه ها را خارج نمایید.

آیکون تیک آبیدستگاه به صورتی تعبیه گردیده است که اگر به هر دلیلی درب دستگاه باز شود ، موتور آن به صورت اتومات خاموش میشود و تا بسته شدن کامل درب ، دستگاه شروع به کار نمیکند.

قابلیت تنظیم دور از 500 تا 4000 دور در دقیقه

  • نمایشگر دور دیجیتال

  • سیستم کنترل فول دیجیتال

  • بدنه فولادی با رنگ الکترواستاتیک کوره ای

  1. طراحی جدید با پنلی متفاوت و تنوع رنگ

  2. تایمر دیجیتالی قابل تنظیم از ۱ تا ۹۹ دقیقه

  3. مجهز به سوئیچ ایمنی درب و ققل مکانیکی جهت بالا بردن ایمنی دستگاه

  4. دارای فیوز محافظ دار

  5. دارای ترانس کاهنده ولتاژی برای ایمنی بیشتر با ایزولاسیون مناسب

  6. توان موتور 200 وات

  7. هد 16 شاخه Swing الوله ها بصورت ۹۰ درجه می چرخند )

  8. سیستم خوانش دور دیجیتالی و امکان کالیبره دور بصورت نرم افزاری

  9. دارای فن خنک کننده موتور که پس از خنک شدن موتور بصورت اتوماتیک خاموش می شود

  10. باکت قابلیت لوله های 160١۰۰ و ۱۲۰۱۰۰ و لوله کاما ( طبق سفارش مشتری )

  11. سیستم self tatame

  12. امکان همزمان خوانش دور و ۴.R.C

  13. آلارم باز بودن درب

  14. جنس هد از نوع آلومینیم آلیاژی مقاوم که بصورت کاملا بالانس توسط دستگاههای پیشرفته تولید میگردد

  15. جنس باکت ها از نوع اولترامید الیاف دار که تا ۱۰ برابر نیروی وارده به آن مقاوم می باشد . 

فروش سانتریفیوژ آزمایشگاهی

از سانتریفیوژ آزمایشگاهی برای جداسازی اجزای مخلوط مایع استفاده می شود.
در این دستگاه ، جداسازی اجزای مخلوط با استفاده از نیروی گریز از مرکز انجام می گردد.
نمونه در یک سانتریفیوژ آزمایشگاهی با سرعت بالا (معمولاً بین 4000 تا 20000 دور در دقیقه) به صورت افقی یا در زوایای مختلف در مورد یک محور ثابت می چرخد ​​و نیروی گریز از مرکز به آن وارد می شود.

این دستگاه تجهیزات آزمایشگاهی عمومی است که در دو مدل معمولی و سردخانه ای در بازار موجود است.
امروزه یکی از پرکاربردترین تجهیزات آزمایشگاهی سانتریفیوژ آزمایشگاهی می باشد که برای جداسازی سرم ، ادرار ، تهیه فیلتر بدون پروتئین و غیره استفاده می شود.

دستگاه سانتریفیوژ آزمایشگاهی برای جداکردن اجزای یک مخلوط مایع استفاده میشود 

سانتریفیوژ یکی از دستگاه هایی می باشد که بر اساس گریز از مرکز ساخته شده است ، به این معنی که توانایی جدا کردن مواد با چگالی نسبی را دارد و عمدتا در آزمایشگاه ها ، زیست شناسی ، علوم ، شیمی و بیوشیمی و کاربردهای پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای دیدن سانتریفیوژ آزمایشگاهی 16 شاخه کیهان طب کلیک کنید