به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

محلول کلرهگزیدین نیک درمان

مدل: کلرهگزیدین CLOREX 2%
شناسه محصول: 17199
برند: نیک درمان

180000

کلرهگزیدین CLOREX 2%

180000
جزییات

کلرهگزیدین Clorex 2% Mega

410000
جزییات

  • کلرهگزیدین گلوکونات 2%، به همراه سورفکتانت
  • جهت شستشو، ضدعفونی کردن و التیام بخشی کانال
  • افزایش نفوذپذیری و قدرت باندینگ عاج

با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

کلرهگزیدین نیک درمان

محلول کلرهگزیدین نیک درمان یک ضد میکروبی وسیع الطیف با فعالیت ثابت در برابر باکتری های گرم مثبت و گرم منفی، مخمرها و ویروس ها است.  فعالیت ضد میکروبی وابسته به دوز است - محلول کلرهگزیدین نیک درمان در غلظت‌های پایین‌تر (0.02٪ - 0.06٪) باکتریواستاتیک و در غلظت‌های بالاتر (>0.12٪) ضد باکتری است. مطالعات فارماکوکینتیکی شستشوی کلرهگزیدین خوراکی نشان می‌دهد که تقریباً 30 درصد از ماده فعال پس از شستشو در دهان باقی می‌ماند که متعاقباً به آرامی در مایعات خوراکی آزاد می‌شود. این توانایی برای جذب به عاج، مشترک با آنتی بیوتیک های تتراسایکلین مانند داکسی سایکلین است.، به عنوان "مواد" شناخته می شود و نتیجه بار مثبت کلرهگزیدین است - به احتمال زیاد این ماده حداقل نقشی در فعالیت ضد میکروبی کلرهگزیدین ایفا می کند، زیرا ماندگاری آن بر روی سطوحی مانند عاج از کلونیزاسیون میکروبی جلوگیری می کند.

شستشوی دندان با محلول کلرهگزیدین نیک درمان ممکن است باعث لکه شدن سطوح دهان مانند دندان ها شود. این اثر در همه جا وجود ندارد و به نظر می رسد با درمان طولانی مدت (یعنی تا 6 ماه) قابل توجه تر است - با این وجود، بیمارانی که رنگ آمیزی خوراکی برای آنها غیرقابل قبول است باید با احتیاط و برای کوتاه ترین فاصله موثر از شستشوی کلرهگزیدین استفاده کنند. واکنش های آلرژیک به محلول کلرهگزیدین نیک درمان با ایجاد آنافیلاکسی همراه است. کلرهگزیدین دندان یک عامل ضد باکتری قوی است که معمولا برای درمان بیماری های لثه و جلوگیری از پوسیدگی و پوسیدگی دندان استفاده می شود. این مایع محلول در آب، بی رنگ تا کمی زرد رنگ است که دارای طیف وسیعی از خواص ضد عفونی کننده و ضد قارچی است. کلرهگزیدین یک ماده فعال در بسیاری از دهانشویه ها، ژل ها و خمیردندان ها است و همچنین به عنوان شوینده دهان استفاده می شود.

مکانیسم عمل محلول کلرهگزیدین نیک درمان :

اثرات ضد میکروبی وسیع الطیف محلول کلرهگزیدین نیک درمان به دلیل توانایی آن در مختل کردن غشاهای سلولی میکروبی است. مولکول کلرهگزیدین با بار مثبت با گروه های فسفات با بار منفی روی سطوح سلول میکروبی واکنش نشان می دهد - این واکنش هم یکپارچگی سلول را از بین می برد و هم باعث نشت مواد داخل سلولی می شود و هم به کلرهگزیدین اجازه می دهد تا وارد سلول شود و باعث رسوب اجزای سیتوپلاسمی و مرگ سلولی شود. ابزار خاص مرگ سلولی به غلظت کلرهگزیدین بستگی دارد - غلظت‌های پایین‌تر باکتریواستاتیک است و منجر به نشت مواد داخل سلولی مانند پتاسیم و فسفر می‌شود، در حالی که غلظت‌های بالاتر باکتری‌کشی است و باعث رسوب سیتوپلاسمی می‌شود.

محلول کلرهگزیدین نیک درمان

جذب محلول کلرهگزیدین نیک درمان :

به طور موضعی، بعید است که کلرهگزیدین تحت هیچ درجه ای از جذب سیستمیک قرار گیرد. کلرهگزیدین خوراکی، مانند آنچه در شستشوی دهان برای اهداف دندانی یافت می شود، بسیار ضعیف از دستگاه گوارش جذب می شود -  پس از قرار دادن 4 PerioChips در 18 بیمار بزرگسال، هیچ سطح کلرهگزیدین پلاسما یا ادرار قابل تشخیصی مشاهده نشد.

کلرهگزیدین برای اتصال آلبومین در سرم و بزاق شناخته شده است، اگرچه میزان این اتصال نامشخص است.

متابولیسم محلول کلرهگزیدین نیک درمان :

از آنجایی که محلول کلرهگزیدین نیک درمان در دستگاه گوارش بسیار ضعیف جذب می شود، بعید است که به میزان قابل توجهی تحت تبدیل متابولیک قرار گیرد.

مسیر حذف:

دفع محلول کلرهگزیدین نیک درمان تقریباً منحصراً از طریق مدفوع انجام می شود و کمتر از 1٪ از دوز مصرف شده از طریق ادرار دفع می شود.

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی