به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

سدیم هیدروکسید

مدل: ۲۵۰ کیولب
دسته بندی: ترکیب معدنی
شناسه محصول: 17586
برند: مرک

تماس بگیرید

۲۵۰ کیولب

تماس بگیرید
جزییات

106462

تماس بگیرید
جزییات

500 کیولب

711000
جزییات

1000 مرک

990000
جزییات

  • صنایع دارویی ، الکلی و آرایشی
  • مورد استفاده در صنایع نظامی
  • سود مزیت کاربردهای زیادی در صنعت نفت و گاز دارد

سفارشات ثبت شده در سایت 14 فروردین به بعد پیگیری و ارسال می شود
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

هیدروکسید سدیم مرک

سدیم هیدروکسید که با نام‌های لیمو و سود سوزآور نیز شناخته می‌شود، ماده‌ای بسیار سوز آور است که به مقدار کم در لوازم آرایشی برای تعیین و حفظ pH یک محصول استفاده می‌شود. این ماده یک پایه بسیار رایج است که در صنایع شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد و برای بسیاری از موارد استفاده می شود که در زندگی روزمره ما وجود دارد.  
یکی از شناخته شده ترین کاربردهای سدیم هیدروکسید استفاده از آن در رفع گرفتگی زهکشی ها است. این ماده در برندهای مختلفی از پاک کننده های تخلیه وجود دارد، اما یکی از رایج ترین آنها Drano است. همچنین به شکل صابون لیمو است که می توان از آن برای شستن هر چیزی، از ظروف گرفته تا صورت، استفاده کرد. 
هیدروکسید سدیم مورد تایید FDA است و به عنوان یک افزودنی مستقیم غذا، رتبه GRAS (به طور کلی ایمن شناخته شده) را دریافت کرده است. با این حال، در درجه اول در شستشو و لایه برداری شیمیایی محصولات استفاده می شود و همچنین برای استفاده در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی در غلظت های مختلف تایید شده است.

خواص فیزیکی و شیمیایی
نقطه ذوب: 611 درجه سانتیگراد 
نقطه جوش: 1390 درجه سانتیگراد 
چگالی: 1.515
چگالی بخار: کمتر از 1
دمای اشتعال: 176 سانتی گراد
شکل ظاهری: مهره های سفید
PH: 13 الی 14
دمای ذخیره سازی: در دمای اتاق نگهداری شود.
روش های تولید
روش اول: هیدروکسید سدیم با الکترولیز آب نمک با استفاده از الکترودهای بی اثر تولید می شود.  کلر به صورت گاز در آند و هیدروژن به صورت گاز در کاتد تکامل می یابد. با حذف یون های کلرید و هیدروژن، یون های سدیم و هیدروکسید در محلول باقی می مانند و محلول برای تولید هیدروکسید سدیم جامد خشک می شود. 
روش دوم: از سلول Kellner-Solvay استفاده می کند.  محلول کلرید سدیم اشباع شده بین یک آند کربن و یک کاتد جیوه جاری الکترولیز می شود.  در این حالت سدیم در کاتد به جای هیدروژن تولید می شود زیرا سدیم برای حل شدن در جیوه آماده است.  سپس آمالگام سدیم-جیوه در معرض آب قرار می گیرد و محلول هیدروکسید سدیم تولید می شود. 

کاربردها
هیدروکسید سدیم در صنعت نساجی برای سفید کردن و تصفیه منسوجات استفاده می شود تا آنها را راحت تر رنگ کنند.  صنعت نفت از هیدروکسید سدیم در گل های حفاری و باکتری کش آسا استفاده می کند.  هیپوکلریت سدیم (NaOCl) به طور گسترده برای تمیز کردن و به عنوان یک ضد عفونی کننده استفاده می شود. سفید کننده معمولی خانگی از حدود 5٪ محلول هیپوکلریت سدیم تشکیل شده است.
هیدروکسید سدیم در صنایع غذایی برای تمیز کردن و پوست کندن میوه ها و سبزیجات استفاده می شود.  هیدروکسید سدیم یک عنصر جزئی در بسیاری از محصولات معمولی خانگی است، اما در برخی از آنها ممکن است بیش از نیمی از محصول را تشکیل دهد.  درانوکریستال‌ها بین 30 تا 60 درصد هیدروکسید سدیم دارند و برخی از پاک‌کننده‌های فاضلاب می‌توانند از100  درصد هیدروکسید سدیم تشکیل شوند.
محلول های NaOH برای خنثی کردن اسیدها و ساختن نمک های سدیم، به عنوان مثال، در پالایش نفت برای حذف اسیدهای سولفوریک و آلی استفاده می شود.  برای درمان سلولز در ساخت ریون ویسکوز و سلفون؛  در بازیابی لاستیک برای حل کردن پارچه.  در ساخت پلاستیک برای حل کردن کازئین  محلول های NaOH چربی ها را هیدرولیز کرده و صابون ها را تشکیل می دهند.  آنها آلکالوئیدها (بازها) و بیشتر فلزات (به عنوان هیدروکسید) را از محلول های آب نمک های خود رسوب می دهند.  کمک دارویی (قلیا کننده).
هیدروکسید سدیم برای تنظیم pH محصول به منظور قابل قبول تر کردن آن برای پوست استفاده می شود.  معمولاً به آن سود سوز آور می گویند و اغلب به عنوان یک معرف شیمیایی هنگام ساخت صابون عمل می کند.  اگر بیش از حد غلیظ شود ممکن است باعث تحریک شدید پوست شود.
در صنعت فرآوری مواد معدنی، هیدروکسید سدیم بیشتر برای کنترل قلیایی در هنگام فرآوری کانی های غیرفلزی استفاده می شود.  در فلوتاسیون فلزات پایه، استفاده از هیدروکسید سدیم نادر است.

سدیم هیدروکسید    نام آیوپاک
215-185-9    CAS No.
مرک    شرکت سازنده

نکات ایمنی
در حضور رطوبت خورنده است.
محرک قوی برای بافت (چشم، پوست، غشاهای مخاطی و دستگاه تنفسی فوقانی) 
اثر خورنده قوی بر روی بافت های تماس گرفته شده دارد.  
استنشاق: گرد و غبار ممکن است باعث آسیب به دستگاه تنفسی فوقانی و خود ریه شود و از تحریک خفیف بینی تا ذات الریه ایجاد شود.  
بلع: آسیب شدید به غشاهای مخاطی. 
ایجاد اسکار یا سوراخ شدید در اثر تماس با پوست ممکن است رخ دهد.
تماس با چشم: باعث آسیب شدید می شود.

فروش هیدروکسید سدیم مرک

شرکت آریا طب فعال در زمینه فروش اینترنتی مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی آماده ارائه خدمات در زمینه فروش مرک سدیم هیدروکسید با کیفیت عالی و قیمت مناسب به مشتریان می باشد. این محصول ساخت مرک آلمان بوده و به صورت پودری عرضه می شود. اطلاعات محصول به شرح زیر است و برای اطلاع از قیمت و خرید سدیم هیدروکسید می توانید ابتدای همین صفحه را مشاهده نمایید.

هیدروکسید سدیم یا سود سوزآور یا سود سوزآور ماده ای جامد سفید رنگ با فرمول شیمیایی NaOH است. این ماده به راحتی می تواند رطوبت هوا را جذب کند و به همین دلیل باید در هنگام حمل و نقل با پوشش های محافظ لازم پوشانده شود. ضد آب بودن آن شناخته شده است و محلول قلیایی قوی در آب ایجاد می کند، یعنی به طور کامل به یون های تشکیل دهنده خود (+Na و -OH) در آب جدا می شود.

خواص مرک سدیم هیدروکسید

  • جامد معدنی
  • خیلی مرطوب
  • بسیار محلول در آب
  • انحلال گرمازا در آب
  • این ترکیب در تماس با پوست، اثر خورندگی دارد.
  • حلالیت کم در اتانول و متانول
  • محصول مرک آلمان

سدیم هیدروکسید مرک

نوع دیگر معرف و رنگ ، سود یا سدیم هیدروکسید (Sodium hydroxide) است ، همانگونه که می دانید انواع بسیاری از رنگ ها و معرف ها وجود دارد که هر کدام دارای فرمولاسیون خاص خود می باشند که می توان از آنها برای آزمایش مناسب در محیط استفاده کرد.

ساختار شیمیایی سدیم هیدروکسید (Sodium hydroxide)

خرید سدیم هیدروکسید

هیدروکسید سدیم یا سود سوزآور یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی NaOH است. این یک ترکیب یونی جامد سفید رنگ می باشد که از کاتیون سدیم (+ Na) و آنیون هیدروکسید (-OH) تشکیل شده است. این ترکیب در تماس با پوست می تواند موجب سوختگی شدید شیمیایی شود. هیدروکسید سدیم در آب بسیار محلول می باشد و به آسانی رطوبت و دی اکسید کربن را از هوا جذب می کند.

قیمت سدیم هیدروکسید

هیدروکسید سدیم جامد عمدتا به طور پوسته و بلوک قالب به فروش می رسد.

هیدروکسید سدیم در اصل توسط سازندگان صابون تولید می شد. دستورالعمل های تهیه هیدروکسید سدیم توسط دانشمند مسلمان قرن سیزدهم مختاره در کتاب المختاره فی فنون من السناء ، گردآوری شده توسط المظفر یوسف بن عمر بن علی بن رسول ، پادشاه یمن یافت شد. شیمی دان و باستان شناس انگلیسی ارنست استپلتون (1878-1962) شواهدی ارائه داد که محمد زکریای رازی در مورد هیدروکسید سدیم می دانست. دستورالعمل ها شامل عبور آب به صورت پی در پی از مخلوط قلیایی (خاکستر نمک) و آهک خام برای به دست آوردن هیدروکسید سدیم بود. صابون سازان اروپایی از همین دستورالعمل ها پیروی کردند

سود سوزآور

بیشترین مقدار هیدروکسید سدیم تولید شده توسط فرآیند الکترولیز محلول های کلرید سدیم در یکی از انواع ظروف الکترولیتی بدست می آید. به عنوان مثال ، در فرآیند سلول جیوه (Castner-Kellner) ، از جیوه به عنوان کاتد استفاده می شود و آلیاژ سدیم حاصله با آب ترکیب می شود تا هیدروکسید سدیم تولید شود. حرکت می کند و دیافراگم (ساخته شده از پنبه یا سایر مواد غشایی) محصولات آند و کاتد را جدا می کند. در هر دو فرآیند ، علاوه بر هیدروکسید سدیم ، گاز کلر و گاز هیدروژن تولید می گردد.

یک فرایند قدیمی برای تولید سود سوز ، فرآیند آهک سودا می باشد که در آن کربنات سدیم (هیدروکسید کلسیم) در واکنش با کربنات سدیم به سود سوزآور تبدیل می گردد.

Ca(OH)۲ + Na۲CO۳ → CaCO۳ + ۲ NaOH

سدیم هیدروکسید یک ماده شیمیایی صنعتی بسیار مهم به عنوان یک پایه قوی می باشد. به عنوان مثال ، سود در ایالات متحده در سال 1980 12 میلیون تن بود. تولید این ماده شیمیایی اساسی که در تولید انواع مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد ، از 60،390 کیلوتن در سال 2012 به 72،103 کیلوتن در سال 2016 افزایش یافت که به صورت متوسط ​​4.53 درصد رشد داشته می باشد. چین بزرگترین تولید کننده سود در جهان است و 45.55 درصد از سهم بازار صنعت هیدروکسید سدیم را در سال 2016 به خود اختصاص داده است. بازارهای مصرفی چین و آمریکای شمالی مصرف کنندگان اصلی این ماده می باشند که در سال 2016 به ترتیب 42.79 and و 20.29 consumed مصرف کرده اند. تولید رنگ ، آلومینیوم ، پتروشیمی ، پارچه ، صابون و مواد شوینده.

محلول استاندارد قلیایی هیدروکسید سدیم نیز در آزمایشگاهها برای تعیین غلظت اسیدهای ناشناخته در تیتراسیون اسید باز استفاده می شود. در صنایع غذایی از این ماده برای از بین بردن تلخی زیتون استفاده می شود. سود سوزآور در کارخانه ها به صورت مایع و جامد تولید می شود.

کاربردهای تکه های سود سوزآور در صنعت بسیار وسیع می باشد. صنایع گوناگون از این ماده با رویکردهای مختلف استفاده می کنند. بعضی از این صنایع عبارتند از:

موارد مصرف سود سوز آور

  • صنایع رنگ
  • تولید مقوا و کاغذ
  • صنایع چرم و نساجی
  • صنایع نفت و گاز و پتروشیمی
  • خنثی سازی اسید و تولید باتری
  • چربی زدایی و سایر صنایع مرتبط
  • صنایع غذایی ، صنایع لبنی ، صنایع کنسرو سازی
  • کارخانه نوشیدنی ، کارخانه قند ، کارخانه روغن
  • صنایع دارویی ، الکلی و آرایشی
  • صنعت متالورژی و تولید شیشه روی ، آلومینیوم ، گالوانیزه و آبکاری
  • سود مزیت کاربردهای زیادی در صنعت نفت و گاز دارد
  • سود در صنایع نظامی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این سود برای صنایعی که در معرض عوامل بیماری زا میباشند نیز استفاده می شود.
  • پرک همچنین به صورت وسیعی ای در صنایع پلیمر و حیوانات خانگی استفاده می شود ، بنابراین از آن به عنوان چربی سوز استفاده می شود.

اگر هیدروکسید سدیم را با اسید کلریدریک مخلوط کنیم ، ماده ای به نام کلرید سدیم ایجاد می شود. علاوه بر این واکنش ، یک واکنش بین هیدروکسید سدیم و اسید نیتریک وجود دارد که در آن نیترات سدیم تشکیل می شود. طرز تهیه هیدروکسید سدیم نیز یک روش جالب و بسیار بسیار ساده می باشد. واکنش این است که سدیم را در آب بریزید. اگر مقدار سدیم بسیار باشد ، خطر آتش سوزی و انفجار وجود دارد.

هیدروکسید سدیم با آلومینیوم واکنش داده و گاز هیدروژن تولید می کند.

2Al + 2 NaOH + 6 H2O → 2 NaAl (OH) 4 + 3 H2

سوختگی شیمیایی ناشی از محلول هیدروکسید سدیم 44 ساعت پس از تماس گرفته می شود.

سدیم هیدروکسید در آب

مانند سایر اسیدهای خوراکی و قلیایی ، یک قطره محلول هیدروکسید سدیم به آسانی می تواند پروتئین ها و چربی های موجود در بافت زنده را با هیدرولیز آمیدها و هیدرولیز استرها تجزیه کرده و منجر به سوختگی شیمیایی و احتمالاً کوری دائمی پوست شود. قلیای جامد آن همچنین می تواند ماهیت خورنده بودن آن را در حضور آب مانند بخار آب نشان دهد ، بنابراین تجهیزات حفاظتی مانند دستکش لاستیکی ، لباس ایمنی و محافظ چشم همیشه باید موقع کار استفاده شود. استفاده از این مواد شیمیایی یا محلول ها. روش استاندارد اولیه برای شستشوی مواد قلیایی از پوست ، مانند سایر مواد خورنده ، شستشو با مقدار زیادی آب است. شستشو باید حداقل 10 تا 15 دقیقه ادامه یابد.

مضرات سود سوزآور

سلولهای باتری لیتیوم در صورت بلعیدن حتی اگر خرد نشوند می توانند صدمات جدی ایجاد کنند. این آسیب ناشی از محتویات باتری نیست ، بلکه جریان الکتریکی ایجاد شده توسط هیدروکسید سدیم می باشد که مری و عروق خونی را می سوزاند و می تواند منجر به خونریزی و مرگ شود.

علاوه بر این ، انحلال هیدروکسید سدیم بسیار گرم می باشد و گرمای حاصله می تواند باعث سوختگی حرارتی یا مواد قابل اشتعال شود. همچنین وقتی با اسید واکنش نشان می دهد گرما ایجاد می کند.

هیدروکسید سدیم برای شیشه کمی خورنده می باشد ، که می تواند به شفافیت آن آسیب برساند یا مهر و موم شیشه را مسدود کند. هیدروکسید سدیم برای بسیاری از فلزات مانند آلومینیوم خورنده است که با قلیاها واکنش داده و گاز هیدروژن قابل اشتعال را در سطح تماس ایجاد می کند.

2AL+ 6NaOH → 3 H2 + 2 Na3AlO3

2Al + 2NaOH + 2H2O → 3 H2 + 2 NaAlO2

2Al + 2NaOH + 6H2O → 3 H2 + 2 NaAl(OH)4

سدیم هیدروکسید از کجا بخرم

در صورت نیاز به خرید سدیم هیدروکسید ، می توانید با شماره های ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید تا همکاران ما از مجموعه آریاطب ، علاوه بر اطلاعات کامل در مورد این محصول ، لیست قیمت را به تفصیل در اختیار شما قرار دهند.

قیمت محلول سود

مواد آزمایشگاهی در مدل های گوناگون در فروشگاه آنلاین و دارای نماد اعتماد الکترونیکی  آریا طب با قیمت مناسب به فروش می رسد می توانید از طریق همین سایت نسبت به خرید اینترنتی این محصولات اقدام نمایید.

موارد استفاده از مرک سدیم هیدروکسید

  • تولید مواد شیمیایی
  • تولید ابریشم مصنوعی
  • تولید خمیر و کاغذ،
  • تولید رنگ، پتروشیمی و پارچه
  • از صابون و مواد شوینده استفاده می شود
  • تعیین غلظت اسیدهای ناشناخته در تیتراسیون اسید-باز

خرید هیدروکسید سدیم مرک

فروشگاه آریا طب عرضه کننده مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی مفتخر است که می تواند سدیم هیدروکسید مرک را با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب به تمامی خریداران در سراسر کشور برساند.

نکات انبارداری
هیدروکسید سدیم باید در یک ظرف غیر فلزی دربسته و در جای خشک و خنک نگهداری شود.  
هنگامی که هیدروکسید سدیم در معرض هوا قرار می گیرد، به سرعت رطوبت را جذب کرده و مایع می شود، اما متعاقباً به دلیل جذب دی اکسید کربن و تشکیل کربنات سدیم، دوباره جامد می شود.
برای جلوگیری از تماس با چشم و پوست باید همیشه از عینک پاشش و دستکش غیرقابل نفوذ هنگام استفاده از این مواد استفاده کرد.
عملیات با محلول های هیدروکسید فلزی که پتانسیل ایجاد ذرات معلق در هوا را دارند باید در هود بخار انجام شود تا از تماس با استنشاق NaOH و KOH جلوگیری شود.
هنگام حل شدن در آب گرمای قابل توجهی تولید می کنند.  
هنگام مخلوط کردن با آب، همیشه مواد کاستیک را به آرامی به آب اضافه کنید و مدام هم بزنید.  هرگز آب را در مقادیر محدود به هیدروکسیدهای جامد اضافه نکنید. 
ظروف هیدروکسیدها باید در مکانی خنک و خشک و جدا از اسیدها و مواد ناسازگار نگهداری شوند.

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی