به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

چسب بخیه

مدل: سایز 6.4*102
دسته بندی: چسب
شناسه محصول: 3352

تماس بگیرید

سایز 6.4*102

تماس بگیرید
جزییات

سایز 13* 102

تماس بگیرید
جزییات

سایز 6.4*76

تماس بگیرید
جزییات

سایز 76*4

تماس بگیرید
جزییات

سایز 38*4

تماس بگیرید
جزییات

  • ویژگی ها: مقاوم در برابر نفوذ رطوبت
  • مناسب برای: تمام بدن

سفارشات ثبت شده در سایت 14 فروردین به بعد پیگیری و ارسال می شود
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

نحوه استفاده از چسب بخیه 

به دلیل اینکه بخیه به روش های قدیمی و سنتی می تواند به بدن آسیب برساند به خاطر همین چسبی اختراع شده است تا جایگزین بخیه شود چون در این روش از نخ استفاده نمی شود. در بسیاری از جراحی ها که اصولا در چندین سال قبل توسط بخیه انجام می شد ولی اکنون در پیشرفت های اخیر بعد از روی کار آمدن سوزن های استخوانی و نخ ابریشم صورت گرفت باز هم این روش به بدن آسیب می زند ولی با پیشرفت علم سعی برآن شده است تا آسب های وارده بر بدن به حداقل برسد. اولین بار چسب بخیه در مرکز تحقیقاتی پارسی ابداع شد که این کار توسط دکتر ماریا پریر صورت گرفت. بخیه ها بافت های آسیب پذیر و زمان بری هستند که از لحاظ فنی نیز به چالش کشیده شده اند به خاطر همین راه حل زیستی آن می تواند جایگزین بخیه باشد که چسب بخیه تولید شده بسیار چسبنده و آبگریز و قابل تجزیه است و برخلاف سایر چسب ها حلال در آب هستند این چسب قادر است در محیط های کاملا خیس مانند قلب نیز دوام بیاورد. علت و مساله ای که باعث شد این پزشک به فکر تولید چسب بخیه بیفتد این بود که چگونه می توان مشکلات قلبی یک نوزاد را بدون استفاده از بخیه برطرف کنیم؟ زیرا که قلب یک نوزاد بسیار ظریف و حساس بوده  واندازه آن در حد مشت دست اوست پس خیلی حساس بوده ونیاز به ظرافت خاصی دارد. دکتر پریر سعی داشت با الهام گرفتن از طبیعت و درک اصول اولیه آن این مشکل را برطرف کند در واقع بافت درزگیر آن می تواند در قلب تبنده یک حیوان قوی نیز دوام بیاورد چرا که او از راز آبگریزی و چسبندگی حلزون ها و کرم ها الهام گرفته است.و دکتر نوانست اولین محصول خود را به تصویب قانونی برساند.چسب بخیه

ویژگی های چسب بخیه :

  • براحتی میتوان زیر گچ اندام شکسته شده استفاده کرد 
  • ضد حساسیت
  • مانع از تشکیل کلویید بر روی پوست 
  • کاهش اسکار 

موارد استفاده از چسب بخیه :

  • انوع پارگی ها و بریدگی ها 
  • جراحی های زیبایی
  • تمام نقاط متحرک بدن مانند مفاصل

چسب بخیه

  • توجه داشته باشید که مواد سفید رنگی که در داخل چسب به کار رفته زینک است . به دلیل اینکه جذب کننده خوب رطوبت است و به ترمیم کمک میکند 

چسب بخیه فارما یک چسب بخیه بسیار نرم و با خاصیت الاستیک بوده که از مواد غیر بافته شده تهیه شده که خاصیت ضد حساسیت داشته و دارای یکسری منافذ جهت عبور هوا بوده و به خاطر داشتن منافذ قابلیت عبور هوا را داشته و به خاطر قابلیت بسیار بالای آن برای تمام نواحی بدن به خصوص نقاط متحرک مانند مفاصل مناسب است. و هم چنین ایجاد اسکار را کاهش می دهد و هم چنین فرآیند اتیام زخم را به نحو طبیعی صورت می دهد. کاملا همرنگ پوست بدن است. و استفاده کاملا راحتی دارد و مناسب انواع پوست ها می باشد و هیچ حساسیتی برای پوست ایجاد نمی کند و همه این چسب ها دارای لبه گردی هستند که از جدا شدن لبه های گرد آن جلوگیری می کند.و قابلیت انبساط در هنگام تورم مکان آسیب دیده به علت انعطاف پذیری و غیر بافته بودن دارد. و موارد استفاده از آن ها در بیمارستان ها و اورژانس ها و اتاق عمل و کلینیک ها مطب پزشکان،جراحی زیبایی و مطب های دندانپزشکی می باشد و روش استفاده ازآن ها به این صورت است که محل زخم را با سیلولیت ضدعفونی می کنند و لبه های زخم را به یکدیگر نزدیک می کنند و دو رشته چسب بخیه را به دو انتهای زخم می چسبانند. چسب بخیه های دیگر را به قسمت های میانی بافت آسیب دیده می چسبانند و در نهایت دو چسب بخیه را به صورت عمودی به دو انتهای کیتواستریپ های چسبانده شده قرار می دهند.
به طور کلی جراحات پوستی ایجاد شده در افراد به دو شکل هستند. گروهی از آن ها به مرور زمان و خود به خود بهبود می یابند. دراین دسته، زخم ها عمدتا کم عمق هستند و خونریزی نسبتا کمتری دارند. گروه دوم زخم های نسبتا عمیقی هستند که بدون استفاده از تجهیزات پزشکی قابل درمان نیستند. درمان پزشکی این زخم ها بخیه زدن است. در ادامه با جدید ترین، سریع ترین و پر کاربرد ترین روش بخیه آشنا خواهیم شد.
یکی از انواع این چسب های بخیه، چسب های بخیه فارما است. این چسب ها تمام ویژگی هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم را دارا می باشد. چسب های بخیه فارما در ابعاد مختلفی موجود هستند که کوچک ترین آن ها 38 میلی متر در 4 میلی متر است. این چسب ها در بسته بندی کاملا استریل قرار دارند و در ساخت آن ها از هیچ گونه ماده حساسیت زایی استفاده نشده است.
چسب بخیه
چسب بخیه برخلاف نامی که دارد هم از نظر کاربرد و هم از نظر ظاهر با سایر چسب ها متفاوت است. نام دیگر این چسب ها، چسب های پروانه ای یا بخیه های پروانه ای است. در گذشته در صورت ایجاد زخم های عمیق و به واسطه آن، خونریزی های شدید، تنها روش قابل استفاده برای بستن زخم، ایجاد بخیه هایی بود که به واسطه نخ و سوزن های خاص پزشک انجام می شد.

اما در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن این نوع از بخیه، بستن زخم ها خصوصا زخم های عمیق بسیار راحت شده است. دستورالعمل های قرار گرفته بر روی برچسب محصول روش استفاده را به طور کامل شرح داده است. به این صورت مبتدی ترین افراد نیز بدون نیاز به مهارت خاص می توانند از آن استفاده کنند و جلوی خونریزی های شدید را بگیرند.

نحوه استفاده از چسب بخیه

برای استفاده از چسب بخیه فارما ابتدا دست های خود را به طور کامل با آب و صابون بشویید. سپس در صورت وجود خونریزی در محل مربوطه یک باند پانسمان یا گاز قرار دهید تا خون را جذب کند و زخم را به طور موقت تمیز کند. سپس چسب را از بسته بندی جدا کرده و لبه های آن را در دو طرف زخم بچسبانید. سپس لبه های زخم را به کمک چسب به سمت هم آورده و به هم بچسبانید.
محل زخم را با سیلولیت ضدعفونی می کنند  و به منظور چسبندگی بهتر حداقل باید حدود 5 سانتیمتر از محل زخم را کاملا شسته و سپس خشک نماییم. لبه های بافت آسیب دیده را به هم نزدیک کرده و دو رشته چسب بخیه را به دو انتهای زخم بچسبانید.چسب بخیه های دیگر را به قسمت میانی بافت آسیب دیده بچسبانید. سپس دو چسب بخیه را به صورت عمودی به دو انتهای فارما های چسبانده شده،قرار دهید. زمان اثرگذاری کیتواستریپ معمولا در طی 10 روز می باشد. اما هر گز سعی نکنید قبل از زمان تعیین شده چسب ها را از روی بریدگی بردارید و باعث عفونت می شود. در واقع چسب بخیه منحصر به بریدگی های کوچک پوستی است که بدون نیاز به بخیه زدن زخم باعث بهبودی آن می شود.چسب بخیه کیتواستریپ از یک نوار بسته ای استریل که رنگ ان به مانند پوست می باشد و جنس آن از فیبر پلیراید بافته نشده و پوشش چسب مانند پلی اسریلات که کاملا ضد حساسیت می باشد تشکیل شده است.در کل چسب زخم ها برای استفاده اولیه در زخم هایی که بازشدگی خیلی زیادی ندارند و بسیار کوچک هستند مورد استفاده قرار می گیرند و کمترین اسکار را برای پوست بیمار ایجاد می نماید.
مراحل استفاده از از چسب بخیه

ویژگی چسب بخیه

چسب های بخیه به شکل نوار های باریک بر روی بریدگی قرار می گیرند و برخلاف یک چسب زخم معمولی، این چسب ها می توانند با کنترل خونریزی های شدید به بهبود زخم ها کمک کنند. نکته قابل توجه در رابطه با این چسب ها این است که پس از استفاده از آن ها دیگر اثری از بخیه بر روی پوست باقی نمی ماند. این در حالی است که در روش قدیمی حتی در صورت استفاده از ظریف ترین نخ های بخیه، باز هم اثراتی از آن بر پوست به جا می ماند.

به طور کلی چسب های بخیه در تمامی مراکز درمانی و بهداشتی و در بخش های مختلف بیمارستان مانند بخش اورژانس، در بخش مراقبت های ویژه، اتاق عمل و در سایر بخش ها و کلینیک های درمانی مورد استفاده قرار می گیرند.
از جمله ویژگی های دیگر چسب های بخیه می توان به نقش آن ها در جذب ترشحات و خون ریزی اشاره کرد. چسب بخیه این قدرت جذب را به واسطه وجود ماده پلی آکریلیک اسید در اطراف خود به دست آورده است. علاوه بر افزایش قدرت جذب، وجود این ماده در ساختار بخیه ها باعث جلوگیری از خونریزی و بهبود سریع تر زخم به واسطه ایجاد پیوند های هیدروژنی می شود.
سایر مواد مورد استفاده در ساخت این چسب ها، پلی ال اسید لاکتیک و برخی پلی استر ها هستند.
چسب بخیه 

مزایای استفاده از چسب بخیه

از جمله مزایای استفاده از چسب بخیه به جای روش های قدیمی بخیه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

چسب بخیههمان طور که گفته شد، استفاده از چسب های بخیه برخلاف روش قدیمی نیازی به تخصص و مهارت خاصی ندارد. و همین امر استفاده از آن ها را برای هر شخصی راحت کرده است.
چسب بخیهیکی از مهم ترین فواید آن قابل استفاده بودن آن بلافاصله بعد از آسیب در خانه است. وجود این چسب ها در جعبه کمک های اولیه به والدین کمک می کند که در شرایط اضطراری و بدون نیاز به حضور در بیمارستان، به راحتی بتوانند جلوی خونریزی های شدید را بگیرند.
چسب بخیهبرخی افراد از فرایند بخیه زدن با نخ و سوزن در بیمارستان وحشت دارند. این موضوع بیشتر در رابطه با کودکان صادق است. دیدن سوزن اکثر کودکان را می ترساند و همین موضوع باعث می شود پرستار یا پزشک مربوطه نتواند کار خود را درست و دقیق به انجام برساند. اما با وجود این چسب ها از میزان این ترس ها نیز کاسته شده است.
چسب بخیههمان طور که گفته شد این چسب ها برخلاف روند سابق بخیه زدن، اثری بر پوست باقی نمی گذارد. این مسئله خصوصا برای پوست کودکان و نوزادان که بسیار حساس و ظریف می باشد اهمیت ویژه ای دارد.
چسب بخیهاز جمله مزایای دیگر چسب های بخیه می توان به مقاومت بالای آن ها در برابر نفوذ آب اشاره کرد.  علاوه بر آب این چسب ها نسبت به دما های بسیار زیاد یا بسیار کم نیز مقاوم هستند.
در استفاده از چسب های بخیه به چه نکاتی باید توجه کرد

چسب بخیهاولین نکته ای که در استفاده از چسب بخیه فارما باید در نظر داشته باشید این است که، در صورت عمق زیاد زخم و عدم کنترل خونریزی به واسطه چسب، حتما به پزشک مراجعه کنید تا از روش های پزشکی دیگر برای بستن زخم و جلوگیری از خونریزی استفاده کند.
چسب بخیهیک چسب بخیه نهایتا به مدت 10 روز قابل استفاده است. اگر پس از گذشت این مدت هم چنان نیاز به چسب بخیه بود، باید چسب را تعویض کنید.
چسب بخیههر گونه دستکاری و جا به جا کردن چسب در طول این مدت خصوصا در روز های اول بخیه، می تواند باعث خونریزی مجدد زخم شود.
چسب بخیهبرای تعویض یا برداشتن چسب بخیه فارما باید با پنبه ای خیس بر روی چسب، ابتدا ساختار چسب را کمی شل کرده سپس آن را جدا کرد.
چسب بخیهدر صورتی که زخم در نقطه ی پرتحرک بدن است، به دلیل احتمال بروز مجدد خون ریزی در اثر تحرک بهتر است برای بستن زخم به پزشک مراجعه کنید. علاوه بر این احساس درد شدید یا بی تحرکی آن ناحیه نیز شرایط دیگری است که نیاز به مراجعه به پزشک دارد.

خرید چسب بخیه

چسب بخیه omnistrip یکی از روش هایی است که برای جای محل زخم چه بعد از اعمال جراحی و یا حتی زخم هایی که بر اثر سوختگی یا شکستگی به وجود می آید به کار می رود. این چسب ها خیلی مفید و موثر است چون بدون استفاده از نخ انجام می گیرد و هیچ اثری از جای زخم بر روی پوست باقی نمی گذارد. و از آنجایی که بخیه ها بافت های آسیب پذیری هستند و هم چنین زمان بر به خاطر همین دلیلی برای تولید چسب بخیه فراهم شد که ایده آن از راه حل زیستی گرفته شده است و جایگزین بسیار مناسبی برای بخیه ها قرار گرفت. در کل آسیب به پوست ها از آسیب های رایج امروزی است که ممکن است در طول روز برای هر شخصی اتفاق بیفتد. و برای ترمیم این زخم ها روش های متفاوتی وجود دارد از جمله نوار چسب، چسب بافتی و بخیه وجود دارد ولی هیچ کدام از روش ها را نمی توان یک روش صد در صد کامل و مناسب برای هر پوستی در نظر گرفت.
چسب بخیه چسب بخیهomnistrip معمولا در برابر آب و هوا مقاوم بوده و در زیر آن یک لایه چسبناک قرار دارد.
چسب بخیه به طور کلی عرض این نوار ها در حد چند میلی متر بوده و روی لایه ای از کاغذ در پوششی محافظ است.
چسب بخیه این نوار چسب ها چیزی حدود 5 سال است که وارد کشور ایران شده است و برای استفاده از این نوار چسب ها باید کاملا محل زخم را شست و خشک نمود و سپس از چسب بخیه استفاده کرد.
به طوری که باید به دقت لبه های زخم به دقت در کنار هم قرار داده شده و نوارها عمود بر سطح بریدگی چسبانده شود. از این روش به طور معمول در اورژانس ها و درمانگاه ها و در سایر بخش ها ی بیمارستان از جمله اتاق عمل استفاده می گردد.
این نوع چسب زخم ها به دلیل راحتی در استفاده از آن ها و عدم نیاز به بی حسی و به جا نگذاشتن اثر بر پوست بسیار کارایی دارند و حتی از این روشها می توان به راحتی در زیر گچ برای اندام های شکسته شده استفاده می شود.در مقایسه با بخیه دارای مقاومت بیشتری هستند واحتمالا در مواقعی که پوست بازشدگی بیشتری داشته باشد و ممکن باشه چسب ها در محل زخم بازشدگی داشته باشند پرستاران یا پزشکان برای راحتی کار و زیبایی بعد از ترمیم و بهبودی چند عدد بخیه می زنند و سپس سطح پوست را با این نوارها به هم نزدیک می کنند که اثرات زیبایی خودش را حفظ کند و اینکه لبه های زخم از هم جدا نشود. این روش برای نواحی از بدن مورد استفاده قرار می گیرد شامل پیشانی، چانه، برجستگی های گونه وقفسه سینه و مناطق غیر مفصلی در اندام ها مناسب است.
در مواردی از این چسب های زخم استفاده نمی شود مانند زخم های موجود در روی مفاصل،زخم هایی با لبه ای نامنظم یا همراه با کنده شدن بخشی از پوست، نواحی زیر بغل، کف دست و پا، زخم هایی که ترشحات فراوان یا خونریزی های مداوم دارند عمدتا استفاده نمی شود در ناحیه سر و یا هر جایی که موی فراوان دارد به کار نمی رود و ولی در کل استفاده و یا عدم استفاده از این چسب ها بسته به نظر پزشک معالج دارد.

  • چسب بخیه

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی