گاز استریل

گاز استریل همان گاز ساده است که با گاز اتیلن اکساید استریل شده و بسته بندی شده است در قسمت بعد قصد داریم  نحوه استفاده از گاز استریل را توضیح دهیم. پانسمان های استریل از یک لایه پانسمان که به یک باند رولی متصل است و همچنین از قطعه ای گاز استریل که یک لایه پنبه زیر آن قرار دارد تشکیل شده است.

زمانی که جراحت یا زخمی روی سطح بدن ایجاد می شود، کادر درمان برای پیشگیری از ادامه داشتن خونریزی و بروز هر نوع عفونت، از پارچه های نازک و همچون تور استفاده می کنند. و محل آسیب دیده را می بندند، به این پارچه های نازک گاز پانسمان گفته می شود.

یکی از موارد ضروری در پانسمان ها در نواحی مختلف بدن چه در احشای درونی یا اندام بیرونی گاز های پانسمان می باشند که بنا به محل استفاده دارای سایز ،شکل و انواع متفاوتی هستند :

از نظر دیگر گازهای پانسمان به دو دسته تقسیم می شوند

  • گازهای بدون خط : پس از استریل شدن در تمامی اندام به جز داخل احشای بدن استفاده می گردد
  • گازهای پانسمان خط دار : دارای نواری که حاجب اشعه ایکس دارند در جراحی ها استفاده می شوند و مزیت این گاز ها نسبت به گاز های بدون خط قابل تشخیص بودن ان ها در تصویر برداری با اشعه ایکس می باشد و در صورتی که در حین انجام عمل جراحی تیم جراح به جا گذاشتن گاز در داخل بدن شک کنند می توانند اقدام به تصویر برداری با اشعه ایکس نمایند وگاز ها را در ناحیه قرار گیریشان شناسایی و خارج کنند.

گاز استریل

گاز استریل بیمارستانی

  • یکی از گازهای پانسمان نوع استریل آن می باشد که وجود آن در جعبه های کمک های اولیه در خانه ها، محل کار و مدارس ضروری می باشد . گاز استریل به انگلیسی gauze گفته می شود.
  • اگر زخم و جراحت ایجاد شده بسیار سطحی می باشد و خونریزی جزئی دارد، به استفاده از گاز استریل و باندپیچی نیازی نمی باشد. علت این امر این است که این نوع زخم ها خودبخود و به سرعت التیام پیدا می کنند. اما اگر بریدگی عمیق و خونریزی زیاد در قسمت هایی از بدن رخ دهد که به وفور استفاده می شوند (همچون دست و پا) باید از گازهای استریل استفاده نمایید. این گازها با منافذی که دارند اجازه اکسیژن رسانی به زخم را می دهند و سبب می شوند که در کمترین زمان ممکن بهبودی حاصل شود.

گاز استریل قیمت

آیکون علامت تعجب سبز توجه: پانسمانی که روی زخم بوده است. را بردارید و پانسمانی جدید روی زخم قرار دهید. و در صورتی که خونریزی زیاد بود و به داخل پانسمان وارد شد پانسمانی دیگر روی اولی قرار دهید. و اگر دوباره خون به پانسمان دوم هم رسید هر دو را برداشته و پانسمان جدیدی بگذارید و دقت کنید که با بستن زخم گردش خون را در قسمت پایینتر و یا بالاتر متوقف نکنید.

قیمت گاز استریل تکی

برای استفاده از باند اول چسب و پوشش را باز کنید و باند را از حالت پیچیده درآورید ، مواظب باشید که رول باز نشود و به لایه پانسمان دست نزنید  . دو طرف گاز استریل را بگیرید و پانسمان را روی زخم بگذارید ، سر باند را دور اندام زخم شده بچرخانید تا پانسمان به طور کامل پوشیده شود و دم باند را به صورت آویزان رها کنید تا با یک بار چرخیدن به دور اندام آن را محکم ببندید  . برای محکم کردن باند آن را روی پانسمان گره بزنید تا به زخم فشار وارد شود و مانع خونریزی آن بشود  . و در آخر هنگامی که باند را محکم بستید مراقب باشید که گردش خون در قسمت های پایین متوقف نشده باشد و در صورت عدم خون رسانی باند را شل کنید .

گاز استریل پانسمان

 از گازهای پانسمان در موقعیت های گوناگونی نظیر موارد زیر استفاده می شود همچون:

گاز استریل مهم ترین تجهیزات پزشکی است که استفاده ی زیادی از آن می شود .

از گاز استریل برای پانسمان کردن استفاده می شود .

گاز استریل یک نوع پارچه برای پانسمان است .

بیشترین استفاده از این گاز در بیمارستان و اتاق عمل استفاده می شود و کالای پر فروشی است 

کاربرد گاز استریل

  • آیکون تیک سبزشستشو دادن
  • آیکون تیک سبزضد عفونی کننده
  • آیکون تیک سبزپانسمان جراحت
  • آیکون تیک سبزمراکز درمانی
  • آیکون تیک سبزکلینیک ها و بیمارستان ها
  • آیکون تیک سبزمنازل

هدف از استفاده از گازهای پانسمان کمک به التیام یافتن زخم ها و ممانعت از بروز هر نوع آلودگی و عفونت در سطح پوست می باشد. با بستن گاز پانسمان روی زخم، به جذب ترشحاتی که از زخم ها خارج می شوند کمک زیادی می کنید. در تمام عمل های جراحی این گازهای کاربردی مورد استفاده قرار می گیرند تا شرایط مناسبی را برای بهبود زخم ها فراهم نمایند. بر اساس هدف استفاده از گاز پانسمان، این محصول در تنوعی از سایز و شکل تولید می شود.

انواع گاز استریل

  • قیمت و خرید گاز استریلگاز استریل وازلینه
  • قیمت و خرید گاز استریلگاز طبی دندانپزشکی
  • قیمت و خرید گاز استریلگاز استریل توپی

هر پد بین دو عدد کاغذ گریس پروف به منظور نچسبیدن پد های گاز به یکدیگر موجب سهولت وراحتی در استفاده می شود .

گاز وازلینه یک پانسمان انسدادی ،پیوسته وغیر چسبنده آغشته به وازلین با درجه پزشکی است که دارای یک اپلیکاتور جهت استفاده اسان می باشد .گاز وازلینه نخ کش نمی شود بنابراین بعد از برداشته شدن ،جسم خارجی به جای نمی گذارد و موجب عفونت نمی شود .

قیمت و خرید گاز استریلسوختگی

قیمت و خرید گاز استریلزخم باز

قیمت و خرید گاز استریلپارگی پوست

گاز استریل

  • آیکون تیک سبزفاقد سمیت سلولی
  • آیکون تیک سبزدارای سایز های متنوع
  • آیکون تیک سبزفاقد حساسیت و تحریک پوست
  • آیکون تیک سبزدارای اپلیکاتور مخصوص
  • آیکون تیک سبزقابل استفاده در نواحی مختلف بدن
  • آیکون تیک سبزدر بسته بندی های جدا و استریل
  • آیکون تیک سبزگاز وازلینه به وازلین سفید بهداشتی آغشته شده است
  • آیکون تیک سبزبا اشعه گاما توسط سازمان انرژی اتمی استریل شده است
  • آیکون تیک سبزدر بسته بندی های بهداشتی و استریل تکی بسته بندی شده است
  • آیکون تیک سبزبدون هیچ گونه سرنخ آزاد و پرز که احتمال بروز عفونت را از بین می برد .
  • آیکون تیک سبزگاز هیدروفیلی با قابلیت جذب آب ،برای جذب خون و محلول ها از محل جراحت مورد استفاده قرار می گیرد .
  • آیکون تیک سبزگاز طبی دندانپزشکی بدون سرنخ ازار و پرز می باشد
  • آیکون تیک سبزگاز های استریل دندانپزشکی از نخ نمره ۲۰.۱و۳۰.۱انگلیسی بافته شده است
  • آیکون تیک سبزگاز های استریل دندانپزشکی بدون بو در حالت خشک و هرگونه ماده شیمیایی و بدون الودگی می باشد
  • آیکون تیک سبزگاز های طبی استریل دندانپزشکی قابلیت جذب بالا خون و خون ابه و همچنین مواد ضد عفونی کننده را دارد .
  • آیکون تیک سبزگاز استریل توپی هیچ گونه سرنخ ازار و پرز ندارد
  • آیکون تیک سبزگاز توپی در دو نوع و در شش سایز مختلف تهیه شده است
  • آیکون تیک سبزگاز استریل توپی برای شست و شوی زخم های سطحی استفاده می گردد.

خرید گاز استریل 

یکی از گاز استریل هایی که توسط کادر درمان به وفور استفاده می شود و تاثیر گذاری بسیار بالایی دارد، گاز استریل جهان درمان می باشد. این گازها که به شکل نواری در دسترس می باشند را می توانید برای صدمات وارد شده به تمام اندام های بدن مورد استفاده قرار دهید. از جمله قابلیت های گاز استریل جهان درمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سایز بندی گاز استریل

این پارچه ها در سایز مختلف ساخته شده است  تا همه ی افراد بتوانند از آن استفاده کنند .گاز استریل به دو نوع ساده و خط دار تولید شده است که هر دو کار پانسمان را انجام می دهدبعضی از این پارچه ها از نخ ساخته شده اند‌ و گاز استریل به بیمار کمک می کند تا از عفونت زخم جلو گیری کند .

خرید گاز استریل

گاز استریل 5*5 8 لایه

گاز استریل در ابعاد 5 در 5 تولید می شود که از هشت لایه تشکیل شده است و برای زخم هایی که کوچک هستند  از آن استفاده می شود .

چون این گاز کوچک بوده بیشتر در دندان پزشکی ها و  برای زخم چشم ها استفاده می شود .

گاز استریل 10*10

گاز استریل 10 در 10 نیز وجود دارد که در هشت لایه است و جذب آن کمتر است و در بیمارستان ها استفاده می شود .

گاز استریل 10*10 16 لایه

گاز 10 در 10 وجود دارد که 16 لایه دارد و جذب آن زیاد است و گاز استریل زیادی در آن استفاده شده است و در بیمارستان ها و اتاق عمل استفاده می شود .

باند و گاز استریل

این پارچه در جعبه کمک های اولیه وجود دارد .اگر دچار خون ریزی زیاد بودید از پارچه جدید استفاده کنید .گاز استریل به پارچه نازک با بافت باز می گویند ریشه این واژه از فارسی و اسپانیایی از کلمه حریر گرفته شده است که عموما مصرف پزشکی دارد .معمولا از گاز های استریل پس از انجام عمل استریل کردن یا همان سترون کردن برای پانسمان زخم های مختلف زخم باز استفاده می کنند .پارچه های گاز ها به شکل تور هستند و در اتاق عمل و دیگر بخش های پانسمان و ضدعفونی کاربرد های گوناگون و متنوعی دارند .

قیمت گاز استریل

هنگام استفاده از این پارچه چسب را باز کنید و روی زخم قرار دهید .توجه کنید که خون رسانی به آن قسمت قطع نشده باشد و اگر این طور بود چسب آن را شل کنید .از این گاز در خانه ها و بیمارستان ها و کلینیک ها استفاده می شود و برای ضد عفونی و پانسمان کردن است و باعث می شود تا درد آن قسمت را قطع کند و به بهبود زخم کمک می کند و خون ریزی را کاهش می دهد

نمایندگی خرید گاز استریل در تهران

وزن این گاز استریل ۲ گرم است و در رنگ سفید است .این پارچه ها را می توان به صورت تکی و عمده از داروخانه تهیه کرد .و قیمت آن با توجه به  سایز و جذب آن متفاوت بوده است.