به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

آیا درمان زردی نوزاد را در منزل امکان پذیر است ؟

آیا درمان زردی نوزاد را در منزل امکان پذیر است ؟

آیا درمان زردی نوزاد را در منزل امکان پذیر است ؟

درمان زردی در صورتی که عدد زردی خیلی زیاد نباشد، در منزل و زیر دستگاه فتوتراپی قابل انجام است. درمان زردی اگر در منزل انجام شود، حتما بایستی از دستگاه فتوتراپی استفاده شود و نه از لامپ های مهتابی و . . .

برای درمان زردی در منزل بایستی دستگاه های فتوتراپی را از مکان های معتبر تهیه کنید، چرا که عدم تعویض به موقع لامپ های دستگاه فتوتراپی تاثیری در درمان زردی نخواهند داشت. در طی درمان زردی با دستگاه فتوتراپی آزمایش خون نوزاد در فواصل منظم برای تعیین عدد زردی انجام می شود تا در صورتی که عدد زردی پایین نیاید و بالا باشد، نوزاد در بیمارستان بستری شده و تحت درمان قرار بگیرد.

 درمان های سنتی زردی نوزاد

برای درمان زردی نوزاد درمان های سنتی وجود دارد که از زمان های گذشته رایج بوده است. یکی از درمان های سنتی زردی نوازد استفاده از داروهای گیاهی می باشد؛ که این داروها به تنهایی و به خودی خود در درمان زردی چندان موثر نبوده ولی در صورتیکه به همراه فتوتراپی باشد، تاثیر قابل توجهی در درمان زردی خواهند داشت. از جمله ی دارو های گیاهی موثر برای درمان زردی نوزاد می توان به ترنجبین و شیرخشت اشاره کرد. برای درمان زردی نوزاد می توان بدن او را با عرق کاسنی شست. آرد جو یکی دیگر از روش های سنتی درمان زردی بوده که آن را در نواحی زردی به جز صورت و ناف می پاشند.

اگر ترنجبین و آب را مخلوط کرده و پارچه ای را در آب خیس کرده و به پشت گوش و پیشانی نوزاد بمالید، در درمان زردی نوزاد بسیار موثر خواهد بود. حجامت روش دیگر برای درمان زردی نوزاد است که بایستی این کار حتما تحت نظر متخصص انجام شود. در این روش در پشت گوش نوزاد خراشی ایجاد می شود، با جاری شدن چند قطره خون عدد زردی کاهش می یابد.

استفاده از درمان های سنتی در کنار درمان های طبی با رعایت نکات بهداشتی به درمان و بهبود سریع زردی کمک زیادی می کند.

عوارض زردی در صورت عدم درمان به موقع

زردی بایستی به موقع درمان شود، عدم درمان به موقع زردی باعث بالا رفتن میزان آن شده و مشکلات مغزی ز جمله فلج مغزی و حتی مرگ را برای نوزاد به وجود می آورد. زردی یک مشکل رایج در میان نوزادان بوده و درمان به موقع آن اهمیت زیادی دارد و به راحتی قابل درمان می باشد و لذا توصیه ی ما به والدین این است که نسبت به این موضوع حساس باشند.

 

پست های مرتبط 0 نظرات
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی