به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

انواع روش های درمانی  زردی نوزاد استفاده از لامپ فلورسنت برای درمان زردی نوزاد

انواع روش های درمانی زردی نوزاد استفاده از لامپ فلورسنت برای درمان زردی نوزاد

انواع روش های درمانی  زردی نوزاد استفاده از لامپ فلورسنت برای درمان زردی نوزاد

نوردرمانی یکی از راه های درمانی زردی نوزاد می باشد ولی صرفا استفاده از لامپ های مهتابی برای درمان زردی نوزاد هیچ پایه و اساس علمی ندارد. برای درمان زردی نوزاد دستگاه هایی وجود دارد که مجهز به نور فلورسنتی هستند که دارای طول موج خاصی می باشند که لامپ های مهتابی معمولی فاقد این طول موج هستند و برای درمان زردی موثر نیستند. نوزاد را با چشمان بسته و بدون لباس داخل این دستگاه ها قرار می دهند.

 درمان های سنتی زردی نوزاد

برای درمان زردی نوزاد روش های سنتی بسیاری وجود دارد و استفاده از برخی داروهای گیاهی برای درمان زردی موثر می باشد. از داروهای گیاهی موثر برای درمان زردی نوزاد می توان به شیرخشت و ترنجبین اشاره کرد.

استفاده از داروهای گیاهی به تنهایی تاثیر زیادی در درمان زردی ندارد و پزشکان اعتقادی به این داروهای گیاهی ندارند. چرا که تحقیقات علمی نیز حاکی از این است که درمان های گیاهی به تنهایی نمی تواند زردی را به طور کامل از بین ببرد ولی استفاده از آن به همراه نوردرمانی تاثیر شگفت انگیزی در درمان زردی نوزادان دارد.

شیرخشت ماده ی گیاهی بوده که مصرف قطره هایی از آن به همراه نور درمانی زردی را به سرعت بهبود می دهد. استفاده از ترنجبین نیز می تواند در درمان زردی موثر باشد. می توان ترنجبین را با آب مخلوط کرده و با پارچه ای خیس کرده و پشت گوش و پیشانی مالید.علاوه بر شیرخشت و ترنجبین شستن بدن نوزاد با عرق کاسنی و آب ولرم نیز در بهبود زردی نوزاد کمک زیادی می کند.  درمان سنتی دیگر برای زردی آرد جو می باشد. پاشیدن آردجوی نرم و الک شده روی بدن به جز درصورت و دورناف، به همراه نوردرمانی زردی را به سرعت بهبود می دهد.  

روش دیگر برای درمان زردی نوزاد حجامت می باشد. به این صورت که در پشت گوش نوزاد خراش کوچکی ایجاد می شود تا چند قطره خون از آن بیاید. باید توجه کنید که این روش بایستی توسط متخصص انجام شود.  

چرا زردی نوزاد بایستی سریعا درمان شود ؟

زردی یک مشکل شایع در میان نوزادان بوده و یک بیماری جدی به شمار نمی رود و معمولا طی یک الی دو هفته برطرف می شود. ولی در عین حال نباید درمان زردی را به تعویق انداخت، چرا که اگر میزان بیلی روبین در خون بالا باشد و به موقع درمان نشود، آسیب های مغزی جدی به نوزاد وارد کرده و منجر به مرگ نوزاد می شود. از این رو بایستی نوزاد در طی روزهای اولیه بررسی شود تا در صورت بروز زردی به موقع درمان شود.

 فلج مغزی، عقب ماندگی ذهنی، حملات صرعی، اشکال در تعادل حرکتی، ناهنجاری های دندانی و ناشنوایی از عوارض دیگر درمان نشدن به موقع زردی می باشد. لذا توصیه ی ما بر والدین این است که با مشاهده ی کوچک ترین علائم زردی به پزشک مراجعه نمایند.

 

پست های مرتبط 0 نظرات
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی