به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

تغذیه مادر در ماه های اخر بارداری و تاثیرات آن بر زردی نوزاد و سطح بیلی روبین توتال سرمی نوزاد

تغذیه مادر در ماه های اخر بارداری و تاثیرات آن بر زردی نوزاد و سطح بیلی روبین توتال سرمی نوزاد

تغذیه مادر در ماه های اخر بارداری و تاثیرات آن بر زردی نوزاد و سطح بیلی روبین توتال سرمی نوزاد

 درباره شایع ترین مشکلی که در بیشتر نوزادان بعد از تولد دیده می شود مقالات بسیاری وجود دارد بیماری زردی در واقع یکی از شایع ترین مشکلاتی است که نوزادان بسیاری و تقریباً 60% نوزادان ترم و 80% نوزادان پره ترم بعد از تولد به آن مبتلا می‌ شوند. در یک کودک سالم زمانی که سطح بیلی روبین در خون بالا می رود بیماری زردی نوزاد دیده می شود. حال باید بگوییم که بیلی روبین نوعی ماده شیمیایی است که در اثر تخریب طبیعی سلول های قرمز پیر به وجود می آید. از آن جایی که تعداد گلبول های قرمز حامل اکسیژن در نوزادان بیشتر است و کبد جوان آنها نمی تواند که بیلی روبین اضافی را متابولیزه کند از همین رو نوزادان سطح بیلی روبین بالا تری را دارند. معمولا در زمانی که سطح بیلی روبین از شرایط نرمال بالا تر باشد، زردی از سر به پائین و به سمت گردن و سپس به قفسه سینه پیش روی می کند که بهترین کار مراجعه به پزشک می باشد.

در این مقاله ما قصد داریم تا درباره ی تغذیه مادر در ماه های اخر بارداری و تاثیرات آن بر سطح بیلی روبین توتال سرمی نوزاد مطالبی را بیان کنیم که با مطالعه آن شما می توانید که اطلاعات مفیدی را در این باره به دست بیاورید.

 همان طور که می دانیم جنین در شکم مادر برای رشد نیاز به یک تغذیه بسیار مناسب را دارد و در واقع یکی از مهم ترین فاکتور ها در یک بارداری سالم داشتن تغذیه مطلوب می باشد. تحقیقات زیادی برای این موضوع انجام شده است و نتایج نشان داد که ارتباط مستقیمی بین سلامت مادران و میزان بروز شکایات مربوط به بارداری، رشد و نمو جنین و خطرات حین زایمان وجود دارد.

درباره اهمیت تغذیه مادر برای رشد و سلامت جنین گفتیم که این مسئله نه تنها امروزه مورد توجه است بلکه از بسیاری گذشته های دور نیز تغذیه مادر و مهم تر تاثیر آن برر سلامت جنین بسیار مورد توجه بود. به این صورت که درباره ی بیماری زردی بسیاری از قدیمی ها بر این باورند که تاثیر تغذیه مادر بر زردی نوزادان بسیار زیاد است و مادرانی که در ماه های آخر بارداری خود بیشتر از غذا های طبع گرم استفاده می کنند نوزادان این مادران بیشترین شانس ابتلا به زردی را دارند نا گفته نماند که این فرضیه از اعتقادات قدیمی ها می باشد و برای این مطلب هنوز تحقیق علمی و با اثبات علمی ثبت نشده است و طی یک نتیجه گیری کلی که در این باره صورت گرفت مشخص شد که میانگین بیلی ‌روبین روز پنجم با مجموع غذا های گرم و سرد رابطه معنی‌ داری نداشت. ولی در بعضی غذا ها به صورت انفرادی همبستگی مستقیم و معنی ‌دار بود؛ یعنی بر خلاف عقاید عامه مردم غذا ها به صرف گرم بودن باعث افزایش سطح بیلی‌روبین در نوزادان نمی ‌شوند. بلکه دلیل افزایش بیلی ‌روبین با مصرف بیشتر بعضی از غذا های گرم و یا سرد ممکن است ناشی از افزایش سیکل انترو هپاتیک به دنبال کاهش حرکات روده باشد که در بسیاری از مادران در ماه های آخر بارداری بسیار شایع می باشد .

 

پست های مرتبط 0 نظرات
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی