به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

ده عادت مغزهای تاثیر گذار!

ده عادت مغزهای تاثیر گذار!

ده عادت مغزهای تاثیر گذار!

بیایید چند سبک زندگی موثر و مفید برای مغز هایمان را بررسی کنیم.

1. در مورد ضمیر "آن" در ضرب المثل "استفاده کن یا از دستش بده" بیشتر بدانید.

یک علم پایه و زمینه ای می تواند باعث شود که از مغزتان به عنوان یک عضو زنده و زیبا با نورون ها وسیناپس های فراوانش متشکر باشید.

مراقب تغذيه تان باشيد!

آیا می دانید که مغز شما تنها 2 درصد از وزن بدنتان را شامل می شود؟ و این در حالی است که 20 درصد اکسیژن و مواد مغذی دریافتی تان را مصرف می کند! به عنوان یک قانون کلی لازم نیست که شما مکمل های گران قیمت مصرف کنید و تنها نخوردن چیزهای بد برایتان کافی است!

3. به یاد داشته باشید که مغز نيز عضوی از بدن است.

تمرینات مفید برای بدنتان می تواند مغزتان را هم تقویت نماید. تمرینات بدنی ساخت نورون ها را در هر سنی افزایش می دهد!

4. مثبت فكركنيد!

افکار مثبت و عمل گرایانه را تمرین کنید تا جایی که تبدیل به پیش فرض های ذهنی تان شوند و هر روز شما را به سوی خلق چیز های زیبا سوق دهند.

5. در پی یادگیری و ایجاد چالش های ذهنی باشید.

نکته ی داشتن یک مغز، در واقع یادگرفتن و سازگار شدن با شرایط محیطی جدید و چالش برانگیز است. پیدایش نورون های جدید در مغز شما، جایی که این نورون ها مهاجرت خواهند کرد و مدتی که زنده خواهند ماند بستگی به چگونگی استفاده از مغزتان دارد. ضرب المثل "استفاده ش کن یا از دست اش بده" به این معنی است که مغزتان را به چالش های تازه تری دعوت نمایید.

6. هميشه ياد بگيريد

تا جایی که می دانیم ما انسان ها تنها موجودات خود کنترل گر در این سیاره هستیم. بعد از اینکه از دانشگاه فارغ التحصیل می شوید به یادگیری تان ادامه دهید. به محض اینکه در یک شغل راحتی و امنیت کسب می کنید دنبال یک شغل دیگر بگردید. مغز همواره در حال تکامل است و این بازتاب کاری است که شما با مغزتان می کنید.

7. جست و جوگر باشید و سفر کنید.

سازگاری با موقعیت های تازه شما را بر آن می دارد تا توجه بیشتری به محیط اطرافتان داشته باشید. تصمیم های جدیدی بگیرید. مغزتان را استفاده کنید.

8. مغزتان را به دیگران نسپارید.

به شخصیت های رسانه ای، به شخصیت های سیاسی، به همسایه ی باهوشتان و... . و این گونه شما مغز خود و نه دیگران را آموزش خواهید داد.

9. دوستی های محرک و اثرگذار ایجاد کنید.

ما حیواناتی اجتماعی هستیم و به واکنش های اجتماعی احتیاج داریم و شاید به همین دلیل اپلیکیشن هایی مثل "baby Enstein" یا دیگر ابزار ها، علاجی برای پیشرفت کودکان نیستند.

10. زیاد بخندید.

خصوصا به شوخی های شناختی پیچیده، پر از پیچ و تاب و شگفت انگیز. بهتر است تلاش کنید که "جان استوارت" بعدی باشید.

حالا، به یاد داشته باشید که چیزی که اهمیت دارد خواندن این مقاله یا مقالات دیگر نیست بلکه اندکی تمرین روزانه است تا قدم های کوچکی باشند برای عاداتی درونی و غیرقابل توقف. پس یکی از این ده تمرین را همین امروز شروع کنید. تمرینی که توجه تان را بیشتر از همه جلب کرد دوباره بخوانید و تصمیم بگیرید که چیز متفاوتی را برای امروز و فردایتان امتحان کنید.

 

پست های مرتبط 0 نظرات
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی